El 2/2 es va reunir el nou grup de treball LOSU presidida pel secretari d’Estat de Ciència, Innovació i Universitats amb 6 representants de CC. AA., 4 rectors i 3 organitzacions sindicals (entre les quals estava CSIF). Sense un document concret el govern va presentat un conjunt de propostes com:

1. Posar un calendari per a les noves places d’ajudant doctor (4.200 a repartir entre totes les universitats públiques, 2.100 s’oferirien en aquest curs) amb 2/3 del finançament per l’Estat i 1/3 les CC.AA. El Ministeri es compromet a mantenir aquest finançament durant els propers 4 anys i no explica què passarà després. Des de CSIF considerem que és una xifra clarament insuficient, que arribarà tard i que no solucionarà el problema a l’inici del curs 2024-25.
  2. Flexibilització en l’aplicació de les transitòries 7a i 12a de la LOSU:
    • 7a: sobre el procés d’estabilització de places de professores i professors associats de les universitats públiques. Es flexibilitzarà el termini indicat a l’apartat 2: Els contractes de professores i professors associats vigents a l’entrada en vigor d’aquesta llei orgànica, podran renovar-se en les mateixes condicions i amb la mateixa dedicació docent fins a que les places estiguin incloses en un procés d’estabilització dels previstos a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, i en qualsevol cas abans del 31 de desembre de 2024. Caldrà veure la regulació definitiva però podria beneficiar molts Professors Associats que actualment tenen més de 120 hores i podrien renovar els seus contractes amb aquesta dedicació. Des de CSIF creiem que aquesta mesura podria arribar tard a algunes universitats.
    • 12a: Adaptació del règim de dedicació del personal docent i investigador permanent. Les universitats han d’adaptar el règim de dedicació del personal docent i investigador permanent, d’acord al que diu la LOSU, i aplicar-les a partir de l’inici del curs acadèmic 2024-2025. Considerant la proposta anunciada, el nou règim de dedicació podria endarrerir-se i l’aplicació ja no seria a l’inici del curs 2024-2025. Des de CSIF considerem que afectarà a tot allò que ja s’està negociant en algunes universitats en la confecció dels Plans d’Ordenació Docent (POD).