Aquesta queixa, al Secretari General d’Universitats, a més, reitera el malestar dels professors i investigadors pels canvis als criteris d’avaluació dels sexennis en base a més de 1000 denúncies per part del PDI de les universitats públiques, així com del personal que presta servei als Organismes Públics de Recerca (CIEMAT, CSIC, Institut Carles III, entre d’altres).

La pàgina del CSIF d’ajuda a la presentació dels sexennis (que ja ha rebut més de 31.000 visites) és una mostra d’aquesta situació ja que recull els problemes i les queixes que estan patint el sol·licitants. Les preocupacions més destacades són: com afectarà els canvis retroactius en els criteris d’avaluació, les incongruències al camp 0, les ‘llistes negres’ de publicacions científiques, la pèrdua d’objectivitat, la indefinició del procés de baremació o l’enduriment dels criteris.

Els investigadors lamenten que, després de 6 anys aportant el seu treball d’acord amb els criteris establerts en el seu moment, el ministeri hagi canviat les regles del joc en els últims dos mesos.

Per aquest motiu, CSIF s’ha dirigit al Secretari General d’Universitats per mantenir una reunió urgent amb l’objectiu d’aclarir dificultats, incerteses i una possible indefensió per al PDI de les universitats i dels OPI de cara al reconeixement dels seus sexennis de recerca.