Des de CSIF considerem que tira per terra la mesura més important del ministeri per lluitar contra la precarietat estabilitzant amb un contracte indefinit els professors associats.

Aquesta decisió perjudicarà la qualitat de la plantilla, mantindrà altes taxes de temporalitat i no es complirà amb els compromisos europeus ni es passarà del 40% al 8% màxim de contractacions temporals. A més, endarrerir l’aplicació del nou règim de dedicació perjudica clarament les plantilles universitàries, començant pel PDI permanent.

La proposta del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, per facilitar la implementació de la LOSU a l’àmbit del PDI, inclou una incorporació normativa com a proposta d’addició a la LOSU que suposa establir juny de 2028 com a període màxim d’implementació de les mesures previstes a les disposicions transitòries 7a i 12a i això significa la possibilitat d’endarrerir fins a 3,5 anys els processos que haurien de finalitzar el 31/12/2024.

Per a CSIF es tracta d’una mesura clarament perjudicial per a milers de professors associats que trigaran anys a tenir contractes indefinits o poder passar a la figura d’ajudant doctor.