Buscant l’equiparació de drets que estableix la LOSU, des de CSIF hem traslladat al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats un conjunt de propostes que busquen acabar amb la discriminació, la precarietat i la inestabilitat que impera entre el Personal Docent i Investigador amb contracte laboral a moltes universitats públiques.

La LOSU afirma al seu Preàmbul que “garanteix l’equiparació de drets i deures acadèmics del professorat funcionari i laboral permanent”. Tot i això, després d’un any des de la seva entrada en vigor, l’escenari de precarietat i inestabilitat del PDI laboral segueix igual.

Des de CSIF hem fet arribar al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats les prioritats següents per equiparar els drets del PDI laboral amb els del PDI funcionari:

1. Finançament suficient per a l’estabilització i promoció del PDI laboral permanent i temporal.
  2. Normativa nacional que permeti l’accés, reconeixement i cobrament de Quinquennis i Sexennis per a tot el PDI laboral permanent i temporal.
  3. Reducció de la precarietat dels professors associats amb una pujada retributiva digna i la promoció a les categories superiors a les quals estigui acreditat.
  4. Solucions generals al tema de la compatibilitat i la gestió acurada dels Professors Substituts.
  5. Els acreditats a Contractat Doctor (CD) han d’obtenir l’acreditació a Titular d’Universitat (TU) sense necessitat de sol·licitar-la.
  6. Normativa nacional que reconegui al Personal Investigador laboral el seu dret a cobrar els triennis en les mateixes condicions que la resta del PDI laboral, sense importar la figura de contractació.

A més la necessitat (per n-èsima vegada) de negociar i aprovar l’Estatut del PDI.

El Govern ha d’aprovar normatives generals que aconsegueixin l’equiparació de drets que estableix la LOSU, evitin actuacions arbitràries i reconeguin el que estableixen Directives Europees i les sentències dels Tribunals de Justícia.