Proposta de la Seguretat Social per resoldre l’ordre que regula la cotització dels antics becaris de recerca

CSIF valora unes propostes positives, encara que insuficients, que s’han de millorar abans que la norma entri en vigor l’1 de juny. El Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha presentat una proposta per resoldre l’ordre ministerial referent a la recuperació dels períodes de treball no cotitzats dels becaris i els investigadors.

El Ministeri de Seguretat Social ha informat sobre els quatre canvis que proposa:

• Adequació de la base de cotització: “Es prendrà com a base de cotització del conveni especial la base mínima corresponent a l’any de realització de l’activitat”. (per exemple, la quota del 1997 serà de 101 €).
  • S’amplia el període de ‘rescat’ quan ja s’hagués subscrit el conveni especial previst a la normativa de 2011. Per a aquests afectats es permetria recuperar fins a set anys en total; per a la resta el límit seguiria en 5 anys.
  • Es podrà fraccionar el pagament fins a un màxim de cinc anys.
  • Proposen estendre fins al 31 de desembre de 2027 la finestra temporal oberta per a la subscripció del conveni.

Imminent aprovació de la modificació de les transitòries 7a i 12a de la LOSU

La Llei d’Ensenyaments Artístics es va aprovar el 8/5 al Senat amb modificacions i, segons el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, està prevista la seva aprovació definitiva al Congrés durant els propers dies. A la llei d’Ensenyaments Artístics es recollirà la modificació de les transitòries 7a i 12a de la LOSU que impliquen que:

Des de CSIF lamentem aquestes mesures ja que creiem que és un abandonament de la lluita contra la precarietat estabilitzant amb un contracte indefinit els Professors Associats (recordem que aquesta va ser la mesura estrella del Ministeri d’Universitats per lluitar contra aquesta precarietat), també que limitarà la millora de la qualitat de la plantilla, mantenint altes taxes de temporalitat al PDI i l’incompliment amb Europa ni arribarem al 8% màxim de contractacions temporals i perjudicar clarament les plantilles universitàries, començant pel PDI permanent.