CSIF reclama davant del Ministeri d’Igualtat acabar amb la discriminació de les professores universitàries funcionàries en el complement per a la reducció de la bretxa de gènere.

CSIF ha dirigit un escrit a la Ministra d’Igualtat, Sra. Ana Redondo García sol·licitant una modificació normativa per acabar amb la discriminació existent en la percepció del complement de maternitat al Règim de Classes Passives de l’Estat i la desigualtat en el tractament de les jubilacions voluntàries en comparació al Règim General de la Seguretat Social.

El 2021, es va introduir el RD 3/2021, de 2/2, que va revisar el complement de maternitat per aportació demogràfica. Segons la normativa vigent, les dones que han tingut un o més fills i són beneficiàries d’una pensió contributiva al Règim General de la Seguretat Social poden rebre aquest complement, fins i tot en jubilacions anticipades. Tot i això, les dones del Règim de Classes Passives no gaudeixen d’aquest benefici en jubilacions voluntàries, cosa que constitueix un tracte desigual en situacions idèntiques.

La carta exposa que aquesta discrepància es tradueix en una discriminació que afecta majoritàriament les dones, i encara que des de CSIF s’ha traslladat la qüestió a Funció Pública i a Muface, no s’ha rebut cap resposta. Per això, es fa una crida al Ministeri d’Igualtat perquè es realitzin les modificacions necessàries que permetin incloure tant les jubilacions parcials a tots els règims, com les jubilacions voluntàries per al personal que pertany a Classes Passives.

Aquesta discriminació és evident en l’àmbit de la universitat on les professores funcionàries queden fora d’aquest complement (en ser la seva edat de jubilació forçosa els 70 anys) davant d’altres col·lectius de dones del mateix àmbit que sí que hi tenen dret.

Aquest ajustament normatiu és crucial per garantir la igualtat de tracte i la justícia social en la percepció del complement de maternitat, acabant amb les desigualtats.