S’estableix com a període màxim d’implementació de les mesures contemplades a les disposicions transitòries setena i dècima segona el final del curs acadèmic 2027-2028 (es a dir juny de 2028).

El govern permet endarrerir 3,5 anys l’estabilització dels professors associats i el nou Règim de Dedicació del Personal Docent i Investigador. Pel CSIF suposa dilatar l’aplicació de la mesura estrella del Ministeri d’Universitats per lluitar contra la precarietat estabilitzant amb un contracte indefinit als professors associats i endarrerir 3,5 anys el pas de Professorat Associat Doctor a Professorat Ajudant Doctor.

Pel CSIF aquesta mesura limitarà la millora de la qualitat de la plantilla, mantindrà altes taxes de temporalitat al PDI i no es complirà amb Europa ni s’arribà a passar del 40% al 8% màxim de contractacions temporals. Endarrerir l’aplicació del nou règim de dedicació perjudica clarament les plantilles universitàries, començant pel PDI permanent. També s’amplia a tres anys el termini per aprovar els nous Estatuts i constituir el nou Claustre i el Consell de Govern. BOE la Llei 1/2024, de 7 de juny (entrada en vigor: 28/6/24).