El Govern i les comunitats autònomes arriben a un acord per a la contractació de 3.400 nous professors/es ajudants Doctor. Tot i que el nombre de places és insuficient, CSIF valora positivament l’acord per assegurar la docència, començar a renovar les plantilles i afavorir l’estabilització dels professors associats doctors (encara que l’acord arriba tard i que hagi dubtes sobre la incorporació d’aquest professorat per a l’inici del curs 2024-25).

El Govern va aprovar ahir els primers 46 milions d’euros del Programa d’Incorporació de Talent Docent i Investigador a les Universitats Públiques Espanyoles que preveu el finançament per part del Govern de 3.400 noves places de professor/a ajudant doctor. El Govern es compromet a finançar aquestes places durant els sis anys de durada d’aquesta modalitat de contracte.

El repartiment d’aquest finançament i els criteris d’assignació de places han estat aprovats avui per totes les comunitats autònomes (excepte Balears), a la Conferència de Política Universitària. Correspon a les CC.AA. el finançament de 2.234 places més de Professor/a Ajudant Doctor i assumir amb caràcter estructural aquesta despesa, incloent-hi els increments salarials.

Per CSIF, aquestes contractacions de professors/es ajudants doctors ajudaran a:

• Estabilitzar els Professors/es Associats doctors de més de 120 hores (més de 32.000 a les diferents universitats públiques).
  • Renovar les plantilles de Personal Docent i Investigador (el 52% es jubilarà els propers anys).
  • Reduir la precarietat i la temporalitat (actualment la mitjana de temporalitat és del 49%, però algunes universitats arriben al 70%).
  • Assegurar la docència del curs 2024-25 (sense incrementar la dedicació docent dels diferents col·lectius del PDI).

CSIF es reunirà amb els vicerectorats de professorat de les diferents universitats públiques i intentarà accelerar aquestes contractacions de professor/a ajudant doctor i assegurar el procés d’estabilització del professorat associat LOU.

Tanmateix es continuarà reclamant al Govern i a les CC.AA. que arribin a nous acords pel finançament de les universitats públiques i el desplegament de la LOSU que permeti reduir la precarietat i temporalitat de les plantilles del PDI.