ANECA ha publicat el nou procediment per a l’obtenció de l’acreditació estatal per a l’accés als cossos docents de Professor/a Titular d’Universitat i de Catedràtic/a (RD 678/2023) i que s’aplicarà a les sol·licituds presentades a partir de l’1 d’abril de 2024.

Les persones sol·licitants amb expedients iniciats i no finalitzats abans de l’1 d’abril de 2024 podran desistir del procediment i sol·licitar a partir d’aquesta data l’avaluació d’acord amb les noves previsions. Aquesta acreditació té caràcter universal i no està vinculada a una branca o especialitat de coneixement determinada.

Precisions sobre el requisit de l estada de mobilitat: un dels requisits per optar a l’acreditació a TU és “Acreditar la realització d’activitats de recerca o docència, i si és el cas de transferència i intercanvi del coneixement, per un període acumulat de, com mínim, nou mesos en universitats o centres de recerca diferents d’aquella institució on es va presentar la tesi doctoral. No hauran d’acreditar aquest requisit de mobilitat les persones que, a data 12 d’abril de 2023, en què es va produir l’entrada en vigor de la Llei Orgànica 2/2023 estiguessin contractades com a Professor/a Ajudant Doctor/a, Professors/es Col·laboradors/es amb caràcter indefinit o Professor/a Contractat/da Doctor/a (transitòria 5a). Tampoc no hauran de complir el requisit de mobilitat Professores i Professors Titulars d’Escola Universitària que sol·licitin l’acreditació a Professora o Professor Titular d’Universitat (addicional 11a) ”.

Encara que no ve reflectit en el Procediment d’ANECA, des de CSIF volem indicar-vos que atenent al punt 3 de la transitòria 5a de la LOSU, tot professor que a data de l’entrada en vigor de la LOSU estigués contractat com a PAD, CD, Col·laborador o aquells que tinguen altres contractes temporals, però estiguen acreditats a alguna d’aquestes figures, no els serà requerit l’estada de mobilitat. També, com s’indica al començament d’aquest punt 3, els qui tinguin l’acreditació a TU o hagin iniciat el tràmit per obtenir l’acreditació, estaran exempts del requisit de l’estada de mobilitat.