La ministra Diana Morant ha anunciat el Programa INTEGRA per la incorporació de 4200 nous Professors Ajudants Doctors en 4 anys. D’acord a les seves declaracions, són places extra, més enllà de l’oferta pública d’ocupació habitual, i que es finançaran en corresponsabilitat pressupostària: 1/3 l’Estat + 2/3 les CC.AA.

L’objectiu d’aquestes places és compensar els canvis en la dedicació docent del professorat associat i dels nous professors Ajudants Doctors i proposa dues fórmules de possible desenvolupament temporal que, de ben segur, generarà problemes a les universitats i comunitats autònomes.

En definitiva, el nombre de places d’ajudant doctor és clarament insuficient, i des de CSIF dubtem de l’existència de finançament per materialitzar-se (no hi ha pressupostos generals de l’Estat i les CC.AA. i les universitats tenen els seus tancats) i no aconseguirà resoldre el greu problema que l’aplicació de la LOSU ha creat a les plantilles del PDI de les universitats públiques.

Per a CSIF, les propostes del govern són una nova improvisació sobre una LOSU que en el seu desenvolupament i finançament està generant molts problemes.