El Jutjat Social falla a favor del reconeixement de quinquennis al professorat interí de substitució a temps parcial de la Universitat de Santiago de Compostela.
Aquesta sentència no fa més que recolzar les demandes que ha fet CSIF i que va tornar a reiterar el 16/2 al Secretari d’Estat de Ciència i al Secretari General d’Universitats: una normativa nacional per al reconeixement i cobrament de Quinquennis i Sexennis a tot el PDI laboral temporal si necessitat de reclamar-ho als Tribunals de Justícia.

CSIF va denunciar el cas d’una professora interina de substitució a temps parcial que va tenir diversos contractes (alguns com professora associada) a qui la universitat li va reconèixer trams per mèrits docents (quinquennis) però sense efecte econòmic.

La sentència basa la seva decisió en l’Estatut dels Treballadors, en els diferents acords marcs que regulen el treball a temps parcial i en el mateix Conveni Col·lectiu del personal docent i investigador de les Universitats de Vigo, Santiago i Corunya, que reconeixen el principi de no discriminació ni exclusió del professor associat ni interí respecte de cap dels conceptes retributius.

“En definitiva -conclou la sentència- no hi ha cap raó objectiva que pogués excloure de l’abonament del complement retributiu una vegada reconegut el dret a que s’efectuï l’avaluació docent”.

CSIF valora molt positivament el resultat d’aquesta sentència ja que significa el reconeixement just dels drets laborals dels empleats públics, especialment entre un col·lectiu, el docent i investigador, amb greus nivells de precarietat.