Els darrers dies s’ha difós per algunes universitats un esborrany del futur RD pel qual es regularà l’acreditació estatal per a l’accés als cossos docents universitaris i el règim dels concursos d’accés als cossos esmentats.

Amb l’entrada en vigor de la LOSU (12/4), el Ministeri d’Universitats vol avançar en la normativa que la desenvolupa i un dels primers passos és el RD d’acreditació.

Si bé encara no és un text definitiu (i que va una mica tard) hi haurà canvis i modificacions, no obstant no som gaire optimistes en relació a les modificacions de l’ANECA en els processos d’acreditació.

Des del CSIF estem participant en aquestes deliberacions i volem:

• Que sigui una acreditació universal que contempli totes les àrees de coneixement actuals.
  • Un sistema que permeti que l’actual i el nou puguin conviure durant diversos anys (per no canviar les regles de joc a mig camí).
  • Que, com indica la LOSU, reculli el dret del professorat amb un perfil marcadament multidisciplinari a ser avaluat de manera global i adequada a aquestes circumstàncies i no per una sola comissió d’avaluació.
  • Que incorporin millores en els mecanismes de coordinació i de funcionament intern de les diferents comissions d’avaluació per tal d’eliminar l’arbitrarietat actual i se’n garanteixi la coherència en el funcionament i en els resultats de les avaluacions.
  • Que hi hagi una millor consideració dels sexennis en els processos d’acreditació.

Des de CSIF us farem arribar el document quan estigui disponible però, fins aquest moment, farem tot el possible per a que sigui un sistema més just, accessible i raonable. Un sistema que acabi amb el menyspreu al personal docent i investigador en el procés d’acreditació i que s’ha demostrat injust, a vegades subjectiu/arbitrari i sempre amb un procés burocràtic tediós.