CSIF denuncia que la LOSU no presenta Memòria Econòmica i que l’objectiu de l’1% del PIB al 2030 és poc ambiciós i ha quedat com una mera declaració d’intencions (més encara amb la convocatòria d’eleccions general el 23J).

Els rectors insisteixen que «la Llei d’Universitats ens posa fora del límit econòmic» i mostren la seva preocupació perquè la nova estructura del professorat «costarà milions».

CSIF exigeix assignacions pressupostàries concretes per a la renovació de les plantilles (PDI i PTGAS) i per a la disminució de la precarietat i la temporalitat.

Denunciem el perill que suposarà implementar la LOSU sense incrementar el finançament de les universitats públiques. Tothom assumeix que aplicar la nova Llei universitària incrementarà els costos, però el nostre escenari segueix ancorat a un infrafinançament recurrent ja que moltes universitats públiques van baixar un 20% en els últims deu anys.
La LOSU no ha presentat Memòria Econòmica i el pobre objectiu de l’1% del PIB el 2030 no només ha quedat com una mera declaració d’intencions, sinó que està referit al conjunt de l’Estat quan el finançament de l’educació superior depèn en més d’un 80% de les comunitats autònomes (12% restant de la taxa universitària i 8% de l’Estat).
A més, el pla d’augment de despesa, a què sol referir-se el Ministre J. Subirats, l’ha d’establir una comissió de composició no definida i que s’ha de crear en el termini d’1 any, per la qual cosa resulta evident que no pot donar resposta immediatament. Tampoc la partida econòmica per al pla de micro-credencials (50 milions d’euros) de la qual presumeix el ministre d’Universitats ve a solucionar ni de lluny el tema del finançament.

Els rectors alerten que el problema més greu és el canvi en la distribució i l’estructura del professorat que costarà milions d’euros i implicarà contractar més professors sense que hi hagi garanties d’aportació econòmica per part de les comunitats autònomes d’un signe polític i un altre. També assenyalen que “sense finançament no podrem aplicar la LOSU”
Algunes universitats comencen a posar en dubte l’aplicació dels programes d’estabilització i de promoció previstos a la llei orgànica del sistema universitari (LOSU) que, segons les disposicions transitòries, s’han d’articular abans del 31 de desembre del 2024.

Per a CSIF aquesta situació seria inacceptable, per la qual cosa continua exigint assignacions pressupostàries concretes per a la renovació de les plantilles i per a la disminució de la precarietat i la temporalitat, tant del Personal Docent i Investigador com del Personal Tècnic, de Gestió i d’Administració i Serveis.