Representants de CSIF s’han reunit amb Pilar Paneque, nova Directora de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació, per traslladar-li la nostra visió i les propostes de millora sobre tots els aspectes relacionats amb ANECA.

Com primer punt s’ha manifestat la preocupació sobre l’aprovació del RD d’acreditacions abans de les eleccions. CSIF coincideix amb la directora d’ANECA que és molt necessari que s’aprovi -per descomptat amb millores significatives sobre la redacció actual-, ja que és un desenvolupament normatiu fonamental per a la implantació de la LOSU. La directora d’ANECA ens va transmetre que qualsevol sol·licitant que verifiqui els criteris d’acreditació actuals (tant per a TU com per a CU) verificarà els criteris de qualsevol sistema futur. A més els representants del CSIF van traslladar les demandes que de forma reiterada ja ha sol·licitat en els darrers anys.

Pel que fa als sexennis destaquem que es va finalitzar la comunicació de les resolucions dels sexennis de recerca 2022 del PDI funcionari i que, actualment, s’està acabant de comunicar, a través de les seves universitats, la comunicació de les resolucions del PDI laboral.

En relació als sexennis de transferència. la Directora ha confirmat que des del Ministeri no està prevista cap convocatòria propera.

Sobre la possibilitat d’un sexenni de docència, queda confirmat que això, lamentablement, va quedar en una simple idea.

CSIF també ha demanat que s’estudiï una via per la convalidació dels sexennis obtinguts pel PDI laboral pugui realitzar-se immediatament en passar a PDI funcionari, sense haver d’esperar a la convocatòria següent de sexennis. És només un tràmit administratiu automàtic (reconeixement), que no s’hauria de demorar tant de temps.

CSIF promourà que hagi un acord entre les Universitats i ANECA perquè s’enviï periòdicament un llistat a ANECA dels PDI que passen de laborals a funcionaris i tenen sexennis concedits com a laborals, a fi que se’n tramiti d’ofici la convalidació.