Main Researchers: José Luis Lalueza Sazatornil i Ibis Álvarez Valdivia.
Researchers UAB: Sílvia Camps Orfila, Cristina Zhang Yu, Carola Marín Suazo, Sarai García Díaz, Montserrat A. Izquierdo Ramón, Pia Podestà, Crista Weise, Marta Padrós Castells, Claudia Henao Agudelo, Sònia Sánchez Busqués, Reme Rubio García
Colaborators abroad: David García Romero (USC, Santiago), Beatriz Macias Gómez-Estern, Virginia Martínez Lozano and María Marco Macarro (UPO, Sevilla), Moisés Esteban Guitart (UdG, Girona), Mark Clarke and Alan Davis (UCD, Denver), Olga Vásquez (UCSD, San Diego), Macarena Lamas Alcion (UACH, Valdivia), Felipe Jiménez Vargas (PUCV, Valparaíso), Mónica da Silva (UDELAR, Montevideo), José Eduardo Sánchez (ICESI, Cali), María Cristina Tenorio (Uni Valle, Cali), Renata Bellenzani (UFMS, Campo Grande).
Lalueza Sazatornil, José Luis
José Luis Lalueza, Doctor en Psicologia, és profesor titular del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva y de l’Educació. Expert en el camp de desenvolupament a minories i intervenció en contextos de diversitat cultural i risc d’exclusió social. Director de l’equip DEHISI i del projecte de recerca-acció Projecte Shere Rom, que desenvolupa una intervenció socioeducativa que preten la creació de processos educatius interculturals. Coordinador a la UAB del Màster Interuniversitari en Psicologia de l’Educació (MIPE). Coordinador de l’Àrea de Transferència i Recerca Aplicada del Servei de Psicologia i Logopèdia (SPL) de la Facultat de Psicologia.Membre dek grup promotor d’Aprenentatge-Servei i del Grup d’Innovació Docent-ApS a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Correu electrònic: joseluis.lalueza@uab.cat
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene
Doctora en Psicologia de l’Educació. Professora agregada del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Coordinadora del Doctorat en Psicologia de la Educació DIPE-UAB . Els seus interessos de recerca es relacionen amb aspectes culturals de l’aprenentatge i el desenvolupament psicològic.
Correu electrònic: ibismarlene.alvarez@uab.cat
Camps Orfila, Sílvia
Coordiandora de intervenció del Projecte Sher Rom.
Graduada en Psicologia i Máster en investigació i intervenció Psicosocial a la Universitat Autònoma de Barcelona. Els meus interessos van dirigits cap a l’infància en risc d’exclusió així com a la perspectiva intercultural; sempre des d’un enfoc interseccional, incluent com a eix imprescidible el gènere.
Correu electrònic: Silviacampsorfila@gmail.com
García Díaz, Sarai
Doctoranda en Psicologia de la Educación en la Universitat Autònoma de Barcelona
Especialitzada a l’area de la fotografia, el video, el teatre, la performance i les arts plàstiques com a mediació artistica, investigo a sobre la creació de narratives identitaries mitjançant l’espresió artística per visibilitzar el seu potencial relacional i social, M’interessa la humanització de les relacions en el contextos educatius, la visió de la persona com a creadora de cultura i el qüestionament de la concepció essencialista de la identitat. En la participació a l’equip DEHISI, duc a terme un projecte d’Investigació Acció Participativa amb l’objecte de fer servir l’art per acompanyar la exploració de narracions identitàries i promoure pràctiques pedagògiques des de la mirada de la justicia social.
Correu electrònico: sarai.artt@gmail.com
García Romero, David
Investigador postocoral a la Universitat Autònoma de Barcelona. He realitzat la meva tesi doctoral sobre Aprenentatge-Servei a la experiència viscuda per l’estudiantat universitari participant al Projecte Shere Rom (Recerca-acció socioeducativa en contextos de risc d’exclusió social) desenvolupat per l’equip DEHISI.Els meus interessos estan relacionats amb l’Aprenentatge-Servei, aprenentatge situat i educació dialògica, com a formes d’educació inclusiva. A nivell metodògic, m’apropo preferentment a metodologìes qualitatives de caire participatiu i dialògic. El meu camp de recerca s’enrellaça amb la docència universitària en assignatures del grau de psicologia als àmbits de psicologia educativa i psicologia social on participo de pràctiques d’Aprenentatge-Servei.
Correu electrònic: david.garcia.romero@uab.cat
Henao Agudelo, Claudia
Doctora en Psicologia de l’Educació, de la Universitat Autònoma de Barcelona. DEA en Intervenció Familiar i Psicosocial de la Universitat de La Laguna. Professora associada del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la UAB. Els seus interessos de recerca i treball d’intervenció versen sobre les relacions família-escola en entorns multiculturals, la inclusió educativa i social de membres de grups minoritaris i l’acompanyament educatiu i la prevenció i reducció de l’absentisme i l’abandonament escolar en l’àmbit local.
Correu electrònic: claudia.henao@uab.cat
Izquierdo Ramón, Montserrat A.
Doctoranda en Psicologia de la Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Amb una trajectoria interdisciplinar a on destaca l’interés per les relacions interculturals, els grups en ris d’exclusió social i des d’una perspectiva interseccional que inclueix el gènere com a eix transversal. He centrat el meu interés en la cerca d’eines educatives per afavorir espais d’inclusió social i cultural a través del treball emocional i creatiu. En aquest trajecte he trobat al teatre de l’oprimit una manera de treballar aquests aspectes des d’una perspectiva que aposta per la interrelació entre escola i comunitat.
A la meva participació a l’equip DEHISI he iniciat un projecte de Investigació-Acció Participativa que preten incorporar el teatre de l’oprimit com a una eina de resolució de conflictes interculturals i de gènere a les aules de secundària.
Correu electrónic: montserrat.a.izra@gmail.com
Marín Suazo, Carolayn Andrea
Profesora de Historia y Geografìa, Universidad de Concepción, Máster en Desarrollo Curricular y Proyecto Educativo, Universidad Andrés Bello, Becària del Programa Formación de Directores de Excelència y programa Becas Chile, CONICYT, amb el qual ha cursat el Máster Interuniversitari en Psicologia de l’Educació (MIPE) a la Universitat de Barcelona, i actualment cursa el Doctorat Interuniversitari en Psicologia de l’Educació (DIPE) a la Universitat Autònoma de Barcelona. Col·labora a l’equip de recerca DEHISI, la seva línea de recerca es relaciona amb disenys d’intervenció educativa en contextos de diversitat cultural i exclusió social. Motivada per l’experiència adquirida durant més de 10 anys com a docent d’aula, el seu interés en investigar resideix en aportar de manera significativa a la transformació de l’escola tradicional.
Correu electrònic: carolmarsu@gmail.com
Padrós Castells, Marta
Doctora en psicologia. Experta en cicle vital i diversitat. És professora associada del departament de psicologia bàsica, evolutiva i de l’educació. Les principals línies de recerca i intervenció són: diversitat cultural, comunitat gitana, cicle vital, diversitat familiar i nous models familiars. Treballa des d’una perspectiva sistèmica i cultural, amb visió de gènere.
Fora de la UAB treballa realitzant assessoraments i projectes d’intervenció amb ajuntaments, serveis socials, EAPs i centres escolars. A més, també fa acompanyament psicològic a famílies diverses per afrontar les transicions ecològiques pròpies del cicle vital.
Correu electrònic: marta.padros@uab.cat
Podestá, Pía
Doctoranda en Psicologia de l’Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Professional titulada com llicenciada a educació i professora d¡educació diferencial, especialista en problemes d’audició i llenguatge. Diplomada en Investigació Qualitativa i màster en Investigació e Intervenció Psicosocial. A la meva carrera professional com a docent, he treballat com a especialista a l’àrea de Llenguatge, en establiments educacionals i projectes de foment lector, tenint principal interès a la incoporació de metodologies i recursos innovadors, que resignifiquin el procés de lectoescriptura. A la investigació, les meves lineas s’han enfocat a la diversitat, en diversitats sexuals i de gènere. I a l’educació, principalment al voltant del rol docent, la competència intercultural dels mestres i metodologies d’innovació pedagógica.
Correu electrònic: soniapia.podesta@e-campus.uab.
Sánchez Busqués, Sonia
Doctora en Psicologia. Especialitzada en metodologia d’investigació qualitativa. Investigadora especialitzada en recerca-acció i innovació educativa. Técnic responsable de la Comunitat de Recerca (CORE) en Salut Mental de la UAB.
Correu electrònic: sonia.sanchez@uab.cat
Zhang Yu, Cristina
Soc doctoranda en Psicologia de l’Educació a la Universitat de Girona (grup de recerca Cultura y Educación). Col·laboro amb DEHISI impulsant propostes educatives que incorporen l’aproximació dels Fons de Coneixement i Fons de Identitat. M’interessa indagar a la construcció de la identitat i l’articulació del racisme en espais escolars; amb perspectiva crítico-transformadora de les escoles “interculturals”.
La meva trajectòria recorreix carrers, esplais, associacions, escoles, instituts i universitats; com a monitora emocional, facilitadora de grups, orientadora educativa, professora de chinés i tècnica de recerca.
Al febrer de 2018, juntament amb altres compayes, vam crear Catàrsia, col·lectiu de asiàticodescendents de Barcelona que te dues lineas d’actuació: 1) acompanyament socioafectiu i educatiu a joves d’origen asiàtic i 2) accions, xerrades i tallers de difusió i visibilització antirracistas. M’entenc com a “entrellaçadora de vivències, somnis i lluites”, per que és a l’acció de entrellaçar on (me) construeixo.
Correu electrònic: cristina.zyu@gmail.com