El responsable de fer el Dipòsit Legal de les obres impreses és l’editor de la publicació. També el poden sol·licitar els impressors, especialment quan no hi hagi un editor comercial. Si l’autor s’edita la seva pròpia obra sense que intervingui cap editor comercial o impressor, també pot sol·licitar directament el número de dipòsit legal.

El Servei de Publicacions de la UAB tramita el Dipòsit Legal per a les seves pròpies publicacions, és a dir, aquells llibres i revistes que formen part del seu fons editorial, i dels quals disposa dels drets d’edició i de distribució. Les tesis doctorals en format digital, que es publiquen al repositori TDX (tesis doctorals en xarxa) del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya, també s’inclouen dins d’aquesta categoria.

A més, el Servei de Publicacions pot gestionar la tramitació del Dipòsit Legal per a aquelles publicacions que tinguin un centre oficial de la Universitat Autònoma de Barcelona —serveis centrals, facultats, departaments, instituts o grups d’investigació formalment reconeguts— com a entitat editora de la publicació. En aquests casos el responsable legal a tots els efectes serà el centre que encarregui al Servei de Publicacions aquesta gestió.

Si la publicació és una coedició entre diferents institucions o entitats, aleshores qui ha de fer el tràmit del Dipòsit Legal és la institució o entitat que s’encarregui de fer o de gestionar la producció de la publicació.

Si l’entitat editora de la publicació no és estrictament un centre oficial de la UAB, encara que l’entitat estigui vinculada a la UAB, aleshores qui ha de gestionar la tramitació del Dipòsit Legal és directament aquesta entitat.

Si, en canvi, la publicació la realitza un autor a títol personal, sigui o no membre de la UAB, aleshores la tramitació del Dipòsit Legal l’haurà de fer directament aquesta persona.

Última actualització d'aquesta pàgina: 16 abril 2020