Els textos genèrics són un dels assets més senzills que tenim en el gestor de continguts però a la vegada un dels que donen més opcions. Permeten que hi posem enllaços, imatges, taules, però a més, són un dels formats on hi poden accedir més fàcilment els cercadors.

Vivim en l’Era Google i, per tant, a l’hora de redactar el nostre text hem de tenir en compte les indicacions bàsiques per escriure pel web però també que el nostre text serà llegit i mostrat pels cercadors. Una bona redacció ens ajudarà en el posicionament en cercadors i convidarà als usuaris a fer clic.

Algunes recomanacions que cal tenir en compte:

1. Els títols dels textos genèrics han de ser descriptius.
Ex: en comptes de posar “Procés” posar “Procés de verificació”

2. Incloure les paraules clau del tema en el títol i en el text.

3. La informació més rellevant, primer. Quan visualitzem els resultats d’una cerca trobem que el cercador ens mostra les primeres línies del text genèric. Per tant, cal tenir encara més cura en el moment de redactar-les.

4. Quan inserim enllaços enmig d’un text, el títol de l’enllaç ha de ser descriptiu i ha de correspondre amb el contingut amb el qual enllaça.
Ex: vegeu els Horaris de 1r curs del grau de Matemàtiques.
L’ús de títols descriptius ajudarà al posicionament de la pàgina en els cercadors donat que els motors de cerca veuran que fem enllaços cap a informació rellevant i coherent amb el contingut de la pàgina.

Cal evitar l’ús de les formes “clica aquí” o “veure més” donat que:

  • Són expressions que no aporten significat per elles mateixes i estem obligant als usuaris a rellegir el text sencer.
  • Els usuaris invidents que utilitzen lectors de pantalla només escolten “clica aquí” però no saben on els portarà l’enllaç.
  • Els usuaris ja saben que han de clicar per obrir els enllaços.

5. Facilitar que la informació es pugui entendre sense els altres elements de la pàgina. Quan els usuaris accedeixen a les nostres pàgines mitjançant un cercador es salten la navegació que hem elaborat.

6. Evitar sobrecarregar el text amb elements complementaris. Si hi posem una imatge o una taula, que sigui perquè la informació és rellevant, no per motius merament estètics.

Entrades anteriors que us poden ser d’utilitat

Compartir esta página