Les persones que editeu continguts des de la Gestió Acadèmica del centre docent disposeu d’un ampli ventall d’assets que no estan a l’abast de tots els editors. Són assets relacionats amb les titulacions i que moltes vegades us impliquen peticions de caràcter urgent. A continuació trobareu tot el que podeu modificar relacionat amb les titulacions per tal de que us resulti més àgil accedir-hi.
Abans de tot, un aclariment: des dels centres docents no teniu accés a l’arbre de pàgines de les titulacions. Moltes vegades ens trobem que voleu modificar un aspecte del pla d’estudis i intenteu buscar per l’arbre del vostre lloc web i ens truqueu perquè no el trobeu. Efectivament, les titulacions tenen un arbre de pàgines però està centralitzat i serveix el mateix per a totes les d’un mateix tipus. Hi ha un arbre per grau, un altre per màster oficial, un per doctorat, etc. Per això, qualsevol canvi en l’estructura de pàgines afecta a totes les titulacions del mateix tipus.
Graus
Els assets de grau són dos:
- Titulacions de primer i segon cicle dades centre: com veieu pel nom, aquest asset ja existia abans de Bolonya, per això hi ha camps que estan en desús. En aquest asset cal que empleneu la informació relacionada amb els aspectes pràctics del dia a dia com el coordinador i l’equip de coordinació de la titulació, els horaris, el calendari acadèmic, les pràctiques (detallant els centres amb conveni i els horaris), les taules d’adaptacions, la informació addicional al pla d’estudis, el calendari d’implantació, la informació sobre l’extinció, els programes de mobilitat (detallant també les universitats amb les quals existeix un conveni) i els recursos per a l’estudi (campus virtual, equipaments, material recomanat per a l’estudiant).
En aquest asset trobareu el camp “Qualitat centre” que és on heu d’emplenar la informació del Sistema de Garantia del grau. - Matrícula procés: aquí només cal posar la informació de matrícula. Els camps estan endreçats per tipus d’estudiant: preinscripció, estudiant UAB. També hi ha camps especials pels estudiants que accedeixen per convalidació d’estudis estrangers o per canvi d’estudis espanyols. Aquest asset va ser el primer que es va actualitzar des de les gestions acadèmiques, molt abans de que els centres docents tinguessin les seves pàgines web pròpies dins d’Oracle. Per això hi ha alguns camps que demanen que se’ls associïn assets del tipus Àrea d’Afers Acadèmics Document o Àrea d’Afers Acadèmics Enllaç. Aquests camps estan destinats a desaparèixer i us demanem que aneu prescindint de fer-los servir.
Sobre qui fa què en els graus teniu les informacions següents:
- Actualització de la fitxa de graus (entrada al blog)
- Camps de la fitxa dels graus i qui els ha d’actualitzar (el document de referència)
- Informació dels graus que gestionen els centres docents (document)
Màsters universitaris
Totes les modificacions es fan en un asset que es diu Master general. Aquest asset però, té dues definicions (com uns subtipus) i a cada una hi ha camps diferents. Per tant, a efectes pràctics és com gestionar dos assets. Les dues definicions són:
- MasterCentre: s’hi posen els aspectes pràctics del dia a dia com les dates d’inici i fi de curs, els horaris de les classes, la documentació per a l’admissió, les dates i la informació de matrícula i la informació addicional al pla d’estudis. També hi ha un apartat per especificar els aspectes relacionats amb l’avaluació de la qualitat, es tracta del camp “Qualitat centre”.
- MasterDepartament: recull informació molt específica sobre professorat, coordinació del màster, treball de fi de màster, beques, oportunitats de recerca i pràctiques.
Si feu una cerca de tots els assets de Màster general del vostre site us sortiran barrejats els dos tipus. Si voleu fer una cerca per obtenir només un dels dos cal que feu el següent:
Obriu el quadre de cerca i premeu el botó de Cerca avançada:
Al final de la pàgina que s’obre podeu especificar el tipus d’asset que us interessa i la definició:
A Tipo de activo poseu “Master” i trieu el subtipo de activo MasterCentres o MasterDepartament que us interessi. I executeu la cerca.
En el llistat que es generi, trieu l’asset que us interessi i editeu-lo.
Sobre qui fa què en els màsters oficials teniu la informació següent:
- Actualització de la fitxa de màsters universitaris (entrada al blog)
- Camps de la fitxa dels màsters universitaris i que els actualitza (el document de referència)
- Informació dels màsters universitaris que gestionen els centres docents (document)
Mínors
Aquest asset és més desconegut donat que només alguns centres docents n’oferiu. Cada centre docent té en el seu site l’asset dels mínors que gestioni. Si el vostre centre aprova un mínor l’haureu de donar d’alta vosaltres mateixos, no caldrà de la nostra intervenció. Per descomptat, si teniu algun dubte o necessiteu assessorament, us ajudarem. La fitxa dels mínors és pa sucat amb oli comparat amb graus i màsters i s’omple molt fàcilment.
Podeu consultar què cal fer a l’entrada següent:
Actualització de la fitxa de mínors
Preguntes freqüents sobre els assets de titulacions
Com és el procés per publicar una nova titulació?
La publicació d’una nova titulació és un treball en equip. Per començar no es pot publicar si no s’han passat totes les validacions oportunes: aprovació per la Junta de Facultat, aprovació per la Comissió d’Afers Acadèmics, elaboració de la memòria per enviar-la a les autoritats competents… Com que ja sabem que alguns processos poden ser lents, a principis de curs l’Oficina de Qualitat Docent ja té una previsió de les possibles noves titulacions. Aquest llistat l’envia a l’Àrea de Comunicació i de Promoció (concretament a la Unitat de Promoció) qui contacta amb el coordinador per aconseguir les informacions més de màrqueting. L’Oficina de Qualitat Docent s’encarrega dels camps d’informació que estan a la memòria.
És possible que algunes de les propostes de noves titulacions no tirin endavant. Les noves propostes s’acostumen a publicar al gener (en el cas dels màsters oficials perquè és quan comença el període de preinscripció i en el cas dels graus abans de les Jornades de Portes Obertes) però al desembre ja s’estan treballant els assets. Àrea de Comunicació i de Promoció i Oficina de Qualitat Docent publiquem a la vegada.
De vegades poden haver-hi excepcions en aquest calendari de publicació i seria en el cas dels màsters Erasmus Mundus donat que el calendari es consensua amb universitats d’altes països. Tingueu present per això, que per publicar-los necessitem el vistiplau de l’Oficina de Qualitat Docent (qui segurament haurà de parlar prèviament amb la Vicegerència d’Ordenació Acadèmica).
Tinc una titulació de grau o de màster, a la web de la UAB veig que ja surt però no trobo l’asset…
Doncs només l’has de donar d’alta. Cal que feu Nuevo > i triar el tipus de Titulació corresponent. En el cas dels graus i dels màsters oficials a l’inici de cada un dels vostres assets hi ha un camp que es diu Pla d’estudis i que consta d’un desplegable on haureu de posar la titulació corresponent.
M’han demanat canvis en la informació que surt en les fitxes de les titulacions, a qui li passo?
Doncs depèn, primer de tot assegura’t que no el puguis fer. En el cas d’un Mínor pots procedir directament però en el cas d’un grau o màster oficial hauràs de comprovar a qui li toca. Ho pots fer consultant les entrades: Actualització de la fitxa de graus o Actualització de la fitxa de màster oficial.
En el cas que el canvi afecti a un apartat que posa que gestiona l’Àrea de Comunicació caldrà que facis la petició a la Unitat de Promoció. Ja sabem que des de la Unitat de Web a vegades semblem totpoderosos però la informació de les titulacions les gestionen els nostre companys de la Unitat de Promoció. Els podeu contactar per correu electrònic. En el cas dels màsters oficials tenen un correu electrònic propi per aquestes peticions: masters.oficials@uab.cat.
Si es tracta d’una informació que gestiona l’Oficina de Qualitat Docent penseu que són informacions que han d’estar recollides a la memòria i que moltes vegades per fer el canvi s’ha hagut de passar per la Comissió d’Afers Acadèmics. Quan s’aproven aquestes modificacions l’Oficina de Qualitat Docent ho rep i ho canvia en el web per defecte. A vegades alguns coordinadors volen fer el canvi abans que estigui aprovat o sense haver seguit el procés de sol·licitud de canvis a la memòria establert. En aquests casos, remeteu-los a l’Oficina de Qualitat Docent.
Hi ha algunes assignatures optatives que enguany no s’oferiran (però un altre curs si), podeu retirar-les del pla d’estudis?
Només es treuen assignatures del Pla d’estudis si s’ha passat per un procés d’aprovació de canvi del Pla d’estudis. Si es tracta d’una modificació puntual per un curs acadèmic, des de la Facultat podeu fer aquest aclariment. En el cas dels graus, en l’asset de Titulacions de 1r i 2n cicle dades centre teniu un camp que es diu “Informacions addicionals” i és on podeu fer aquests aclariments. Per als màsters oficials podeu fer servir el camp “Desprogramació assignatures”.
Com puc saber quins assets tinc fets relacionats amb una titulació?
És molt fàcil, només cal que introduïu en la finestra del cercador l’ID de l’asset corresponent. L’ID és el darrer número de la url d’una titulació:
https://www.uab.cat/web/estudiar/llistat-de-graus/informacio-general/fisioterapia-1216708251447.html?param1=1265293758365
El gestor us retornarà tots els assets que estiguin relacionats amb aquell ID.
Com funcionen les guies docents?
Tots els graus i màsters oficials de centres propis de la UAB extreuen el contingut de les guies docents d’una aplicació institucional. En el cas de les titulacions interuniversitàries, aquestes han d’estar coordinades per la UAB. Aquesta aplicació està gestionada per l’Oficina de Qualitat Docent. Trobareu més informació sobre ella en la pàgina sobre l’aplicació de guies docents.
Són excepcions els dobles graus. En aquest cas el que es fa és enllaçar amb les guies de les titulacions pertinents.
La informació de les guies es recupera automàticament de l’aplicació mitjançant el seu codi RUCT. Per fer-ho l’OQD informa en els seus assets del codi de cada titulació.
Com funciona el llistat de professorat?
D’una manera bastant similar a les guies docents. El llistat automàtic de professorat es carrega per als graus i màsters oficials de centres propis de la UAB. I aquest llistat també es recupera a partir del codi RUCT.
Si cal fer modificacions en el llistat cal que seguiu el procediment que vam explicar a l’entrada del blog següent:
Professorat a les fitxes de graus i màsters oficials
Tant en els graus com en els màsters teniu un camp per informar sobre l’equip de coordinació de la titulació:
Grau > asset Titulació de 1r i 2n cicle dades centre > camp Coordinador i equip de coordinació
Màster oficial > asset master departament > camps Coordinador del màster i Equip de coordinació del màster.
En el cas del màster oficial hi ha en el mateix asset un camp que es diu “Text introductori sobre el professorat” on es pot explicar les bondats de l’equip docent.
Tenim una titulació a la qual li acaben de donar el segell de qualitat, com es posa el segell?
Amb les noves fitxes de grau i de màster oficial aquesta informació es recupera automàticament de la bases de dades d’AQU Catalunya. El dia 1 de cada mes es fa una descàrrega de tots els segells des d’aquesta aplicació. L’OQD també informa en el seu asset d’un codi que permet recuperar aquesta informació. Aquest procediment serveix tant pel segell d’avaluació normal com pels segells de dimensions addicionals.
Esperem que aquesta informació us sigui d’utilitat. Si trobeu a faltar algun tema, feu-nos-ho saber i mirarem d’incloure’l.