Les metadades són elements HTML amb informació de la pàgina web. Els fan servir els cercadors per analitzar la pàgina web, per determinar quin tipus de contingut ofereix i quina és la temàtica.

Tenir unes metadades adequades i pertinents és clau per aconseguir un bon posicionament als cercadors. Treballant les metadades, millorarà el SEO (posicionament orgànic als cercadors) i pels motors de cerca serà molt més fàcil classificar la pàgina web.

Les principals metadades, i que com a editors web podem controlar, són:

  • Title: és la primera línia que es mostra a les pàgines de resultats dels cercadors. Si hi ha títols duplicats, les pàgines acaben competint entre elles i fa que el posicionament empitjori. Idealment, totes les pàgines haurien de tenir un títol únic i que sigui atractiu per a l’usuari. S’aconsella incloure la paraula clau principal i han de tenir entre 40 i 75 caràcters.
  • Description: petita descripció amb la informació de la pàgina. És l’element més important de cara al posicionament i que els cercadors fan servir per mostrar als resultats de cerca. S’aconsella que siguin úniques, atractives per a l’usuari i d’entre 110 i 160 caràcters.

Important: Les metadescription han d’estar redactades en l’idioma corresponent. D’aquesta manera quan l’usuari faci una cerca a Google en català i tingui configurat el navegador en català, veurà el resultat de cerca en català i no en castellà, per exemple.

Alguns exemples dels resultats de cerca a Google:

Exemple de metadescription de l'ICTA amb més caràcters dels recomanats
Metadescription amb més caràcters dels recomanats
Exemple de pàgina sense metadescription
Exemple de pàgina sense metadescription
Exemple de metadescription correcte però en l'idioma equivocat
Metadescription adequada en nº caràcters però l’idioma no correspon

Passos per crear les metadescription

Pàgines web creades abans de 2020

Els passos a seguir són:

  1. S’ha de crear per a cada pàgina un asset de tipus “Localització – multillenguatge
    Menú Nuevo on s'ha resaltat el nom de l'asset Multillenguatge
  2. Posar la descripció en el camp Text de cada idioma seguint les recomanacions esmentades anteriorment
    Exemples de metadescription en un asset multillenguatge
  3. Un cop creat l’asset multillenguatge, s’ha d’associar a la pàgina corresponent en el camp “Meta tag description”
    Camp de l'asset pàgina on s'ha d'associar el multillenguatge amb la metadescription
  4. Comprovar-ho abans de publicar: s’ha de mirar el codi font de la pàgina/HTML (des de webedit) i buscar l’etiqueta <meta name=”description”. Si tot és correcte, s’han de publicar els canvis (asset multillenguatge i pàgina)
  5. Un cop publicat, comprovar-ho des de producció.

Pàgines WAI (creades a partir de 2020)

Són aquelles webs on a les templates de pàgina hi ha l’acrònim WAI. El procediment és més senzill:

  1. Anar a la pàgina on vulgueu crear la metadescription, editar-la i redactar el text directament en el camp “meta tag description” seguint les recomanacions esmentades anteriorment
    Ubicació del camp metadescription en les pàgines WAI
  2. Comprovar-ho abans de publicar: s’ha de mirar el codi font de la pàgina/HTML (des de webedit) i buscar l’etiqueta <meta name=”description”. Si tot és correcte, s’han de publicar els canvis (asset multillenguatge i pàgina)
  3. Un cop publicat, comprovar-ho des de producció

Compartir esta página