Aprendizaje organizativo e informal en los centros educativos

aprendizaje-organizativo
Any de publicació: 2020
Autoria: Joaquín Gairín, David Rodríguez-Gómez

El desenvolupament professional dels membres de qualsevol organització és fonamental per la seva millora i desenvolupament organitzatiu. Els centres educatius i els professionals de l’educació no constitueixen una excepció. Si considerem a l’organització que aprèn com aquella que és capaç de facilitar l’aprenentatge de tots els seus membres i contínuament es transforma a si mateixa, estem ressaltant el valor de l’aprenentatge. El desenvolupament de l’organització es basa, per tant, en el desenvolupament de les persones i en la seva capacitat per incorporar noves formes de fer a la institució en la qual treballen. Per això, dos dels temes claus en l’estudi de el desenvolupament professional docent han estat, precisament, el context en què aquest s’ha de promoure (per exemple, dins o fora de l’organització) i les activitats que faciliten un canvi real en el comportament de professorat (per exemple, xerrada amb col·legues, assistència a cursos, recerques a Internet; mentories, lectura de literatura especialitzada, etc.). Tenint en compte la importància de promoure l’aprenentatge al llarg de la vida, els processos d’aprenentatge informal al lloc de treball estan adquirint cada vegada més rellevància. En l’actualitat, aquests processos d’aprenentatge informal i social s’estan veient fortament potenciats per la introducció de la tecnologia, concretament, el social mitjana en els contextos laborals. L’objectiu d’aquesta obra és oferir als directius i professorat de qualsevol àmbit i etapa educativa, i també a experts teòrics i pràctics, una breu introducció sobre la contribució dels processos d’aprenentatge organitzatiu i informal als processos de canvi i millora en els centres educatius, així com sobre l’ús d’eines i estratègies que poden facilitar aquests processos d’aprenentatge informal i social.

Comparteix a les xarxes: