Giving voice to problems faced by school leaders in Portugal.

A tot el món, les històries de lideratge són narracions de directors que s’enfronten a problemes molt diferents. L’objectiu d’aquest estudi era identificar els problemes actuals als quals s’enfronten els directors d’escoles portugueses, a través de la veu d’aquests actors. Dinou directores portuguesos d'escoles públiques van participar en aquest estudi. Les entrevistes semiestructurades es van realitzar, transcriure, codificar i classificar mitjançant Nvivo11 Pro. L’anàlisi va revelar que els directors portuguesos tenen els mateixos problemes que els seus col·legues a tot el món, però hi ha problemes relacionats específicament amb el sistema educatiu portuguès: problemes del procés d’agrupació escolar i el sistema de gestió escolar centrat en els líders d’aquest país. Es proposa un marc per analitzar els problemes sorgits i recomanacions pràctiques perquè els líders escolars, investigadors i responsables polítics millorin el lideratge educatiu.

Comparteix a les xarxes: