Després de les experiències de l’Escola Bressol Can Serra de Cardedeu i la de l’EBM Pota Roges de Cervelló que ja hem publicat en aquest blog, ara us volem compartir el projecte que estant portant a terme a l’Escola cooperativa El Puig d’Esparreguera

La Judit Sardà i la Montserrat Montoriol (mestres d’infantil de l’escola cooperativa El Puig i membres d’aquest equip) ens expliquen el projecte que estan portant a terme.

El projecte  “BOSC” es va iniciar el curs passat a infantil i primària amb la voluntat d’oferir als infants una sortida al bosc un dia per setmana.

L’escola està força allunyada del bosc i era complicat arribar-hi amb els més petits, però les ganes de portar-ho a terme ens van ajudar a superar les dificultats.

Inicialment ens vam plantejar que a infantil les sortides només fossin de matí, però veient la riquesa que ens oferia aquest projecte, ara es fa un dia a la setmana de 9 a 5 de la tarda.

En aquesta experiència hem pogut observar uns canvis que s’han anat generant tant a nivell d’educadores, com de les criatures i les seves famílies:

• De la resistència o qüestionament inicial de la proposta per part de les famílies ha passat a ser un dels projectes més ben valorats.
  • El bosc proper s’ha convertit en un espai on els infants i les seves famílies s’apropen el cap de setmana per gaudir i compartir les vivències que viuen quan hi van amb l’escola, generant una continuïtat entre el què viuen a l’escola i a casa.
  • El bosc com espai de joc i descoberta ara és la preferència de les criatures per sobre dels parcs infantils que hi ha al mig de la seva població.
  • S’ha pogut constatar un canvi significatiu en l’estat de les criatures, estan diferents, es respira més tranquil·litat.
  • S’ha convertit en un part tant important dins del dia a dia de l’escola que els ha portat fins i tot a haver de repensar el contingut dels informes.
  • Aquest contacte quotidià amb la natura ha fet que sorgissin uns projectes increïbles que possiblement hagués estat difícil que es generessin entre les quatre parets de l’escola.

Per poder conèixer la riquesa de les experiències que estan portant a terme en podeu gaudir clicant sobre aquests dos enllaços que hi ha a continuació. Hi trobareu els projectes que van realitzar amb els infants d’infantil i primària el curs passat i els que estan portant a terme enguany.

EL BOSC curs: 2019/2020                ARRELANT AL BOSC curs: 2020/2021