Entre els dies 10 i 13 d’octubre de 2011 es va celebrar a l’Hotel Barceló-Sants de Barcelona la cinquena edició del Congrés Internacional sobre Materials Electromagnètics Avançats per a Microones i Òptica (Metamaterials 2011). Aquest esdeveniment, organitzat per l’Institut Virtual Metamorphose i el centre CIMITEC, va comptar amb la participació de més 380 científics provinents de 33 països diferents i s’hi van presentar més de 350 treballs amb les darreres novetats en el camp. En els dos dies següents al Congrés es va celebrar la 19a edició de l’Escola de Doctorat en Metamaterials, on sis reconeguts professors, incloent els membres de CIMITEC Ferran Martín i Jordi Bonache, van realitzar les seves presentacions davant d’unes cinquanta persones.