Òbviament, recomanem la lectura de l’obra completa, però especialment el capítol 8: “Les escoles rurals: una fita educativa per millorar la inclusió i la innovació”, per Olga Bernad, Núria Llevot, M. Paz López i Roger Marín, del Departament de Pedagogia. Universitat de Lleida.

Aquest primer llibre de la Càtedra d’Estudis Socioeconòmics i Despoblament del Territori Rural de Lleida pretén ser una primera aproximació a les ruralitats de les comarques de Lleida mitjançant una diagnosi a nivell múltiple, emmarcat en un retrat dels discursos i les polítiques a escala internacional (especialment de la Unió Europea [capítol 1]) i estatal [capítol 2]). I ja centrats en Lleida, s’aprofundeix en la situació i l’evolució des de la perspectiva de la demografia i la geografia humana (capítol 3), per continuar amb l’urbanisme (capítol 4), el mercat laboral (capítol 5), els serveis socials (capítol 6), els serveis sanitaris (capítol 7) i els serveis educatius (capítol 8). La redacció d’aquests textos ha partit de fonts existents (secundàries) i en alguns casos, pocs, de treballs de camp necessaris per aprofundir en llacunes existents. I ha de representar el punt de partida de l’anàlisi de les realitats rurals de Lleida i de les diverses situacions i experiències dels que hi resideixen.

Hernández-Trejo, Mario; Andrés Cabello, Sergio; Garreta i Bochaca, Jordi; Domingo, Jordi (Domingo i Coll); Ganau Casas, Joan; Carol, Joan… Marín Marquilles, Roger. Les ruralitats. Els micropobles de Lleida. Càtedra d’Estudis Socioeconòmics i Despoblament del Territori de Lleida ; Edicions de la Universitat de Lleida.

https://doi.org/10.21001/les_ruralitats.2021

https://repositori.udl.cat/handle/10459.1/72793