Demanem que el padró no pugui ser mai l’únic requisit per a la matriculació en les escoles rurals. Proposem:

• Mecanismes que vagin més enllà del padró, per regular l’aforament en les escoles
    rurals, amb l’opció que puguin ser les pròpies escoles, a través de les direccions, que, coneixent els espais dels que disposen, puguin fer la proposta de nombre de places que poden oferir. Sempre i quan no provoquin el tancament de grups en altres escoles rurals dels pobles del costat.
  • De les places que s’ofertin, cal que hi hagi un barem de selecció que prioritzi els
    infants del poble (residents i empadronats). La resta de places cal que siguin vacants obertes a la població que així ho desitja.
  • El dret a l’equitat, evitant el greuge existent entre l’escola rural envers l’escola urbana i/o més gran, per una qüestió de justícia social.