Web del projecte

Es tracta d’un estudi desenvolupat en el marc d’un conveni amb l’Associació espanyola d’Escoles de Segona Oportunitat (E2O) realitzat pel grup d’investigació Transicions de la Universitat de Valencia (coordinador) i el GRET de la UAB. L’objectiu general de l’estudio era caracteritzar el model de les escoles de segona oportunitat acreditades a Espanya i els seus efectes sobre les trajectòries formatives i laborals del joves egresats, en resposta a l’abandonament escolar i l’atur juvenil.

Objectius específics

1. Identificar el model de segones oportunitats acreditades, els seus trets constitutius i les seves pràctiques pedagògiques.

2. Caracteritzar el perfil social y escolar dels i les joves que transiten per les E2O acreditades a Espanya.

3. Analitzar els impactes del model d’E20 sobre els itineraris formatius i laborals dels i les joves.

4. Analitzar els currículums, la lògica competencial i els sabers integrats i els seus impactes sobre les trajectòries dels joves egresats

Metodologia

Es combina una metodologia quantitiva i qualitativa per comprendre la especificitat del model d’E2O i els seus impactes sobre les trajectòries dels i les joves que participen de la formació.

La metodologia qualitativa te per objectiu caracteritzar el modelo de las E2O acreditades des de la visió dels equips directius, les empreses i els centres de secundaria i es complementa amb l’anàlisi de documents i informes.

La metodologia quantitativa s’ha desenvolupat en base a la explotació i anàlisi del registre d’indicadors recollits per les 43 E2O i la realització d’un qüestionari específic per tal de complementar les dades de registre abans referides.

Equip

María José Chisvert Tarazona & Fernando Marhuenda Fluixá (Coord) Transicions-UV – GIUV2013-093

Maribel García Gracia (GRET-UAB)

Rafael Merino Pareja (GRET-UAB)

Juan García Rubio (Transicions-UV)

Ignacio Martínez Morales (Transicions-UV)

Davinia Palomares Montero (Transicions-UV)

Alicia Ros Garrido (Transicions-UV)

Elsa Olmeda Rodríguez (Técnica de suport)

Raúl Tárraga Mínguez (Técnica de suport)