No lluitem per engrunes!

La Intersindical-CSC es compromet en la cerca de canvis reals en molts aspectes de la vida universitària, que permetin estabilitzar diverses categories de PDI i mantenir la qualitat que el país mereix. En aquest sentit, la Intersindical treballa en la confecció d’una nova modalitat de contractes postdoctorals. Aquests contractes busquen obrir una via de carrera acadèmica que s’adapti a la realitat de l’ecosistema universitari català i que pugui donar expectatives d’estabilitat als falsos associats i als falsos PAS (col·lectiu d’investigadors postdoctorals, que ocupen actualment places de PAS). Estem oberts a considerar els vostres suggeriments. Si voleu rebre informació de com evoluciona la proposta que estem elaborant o fer-nos arribar la vostra visió escriviu-nos un correu.

Acció social

La Intersindical-CSC treballa per garantir la igualtat d’oportunitats efectiva en l’accés a nous llocs de treballs i transformar l’actual model universitari.

• Hem format part del col·lectiu d’entitats que ha participat en l’impuls de la ILP Universitats amb l’objectiu de rebaixar els preus de les matrícules a les universitats públiques catalanes. Aquesta mesura és indispensable per tal de garantir l’accés a la Universitat a un nombre més ampli d’estudiants. L’ensenyament superior ha de ser un bé comú, universal i lliure de qualsevol barrera econòmica, social i cultural, generant així una societat més justa i cohesionada.
  • Volem promoure mesures que assegurin l’accessibilitat a la comunitat UAB de les persones amb diversitat funcional.
  • Volem recuperar beneficis socials perduts lligats a la conciliació laboral: llars d’infants

Llengua, treball i país:

Des de la Intersindical-CSC exigim

• Recuperar la universitat com àgora. Lluitar per aconseguir que el debat sigui entès i es promogui com l’element nuclear que és de la vida universitària i que retorni a la universitat pública catalana el seu rol cabdal en la construcció del país.
  • Caminar cap a una universitat compromesa amb la sostenibilitat en totes les seves àrees d’influència i en especial en la recerca, la transferència de tecnologia, la formació dels seus graduats i el seu propi funcionament intern.
  • Vetllar per una universitat poliglota i oberta al món, que no descuidi i que protegeixi el català com a llengua vehicular.
  • Incrementar el suport a la millora de les capacitats lingüístiques del professorat tant en les llengües pròpies com en les estrangeres.