Ponència a la Xarxa de Competències Bàsiques del Departament d’Ensenyament, el dimecres 28 de setembre de 2016. Es discuteixen els diferents papers que juga el propòsit en el treball per projectes (volem aprendre a… , volem fer…. ), el paper dels continguts i l’objectiu extern a l’aprenentatge en l’ABP, els diferents tipus i nivells organitzatius de treball per projectes i vies per a problematitzar i centrar l’ABP en conflictes i productes rellevants. Es comenten algunes peculiaritats de l’avaluació en #ABP que emergeixen de la presència d’un objectiu extern a l’aprenentatge en una activitat d’aprenentatge, i es fa una síntesi del conjunt en base a la cançó “Qué hace una chica como tú en un lugar como éste“, de Loquillo y los trogloditas.
- Un post del blog Pupitrelàndia sobre el tema central:
¿Dónde está la bolita? Problema, Contexto y Contenido en #ABP
Altres posts del blog Pupitrelàndia relacionats:
- Competencia científica: hacer un powerpoint (!?)
- Conflicto cognitivo, modelo científico y pajaritos en vasijas
- Los Rollings y el trabajo por proyectos. You can’t always get what you want.
- Equilibrio entre Proyectos y Contenidos. Protocolo TPoP, pan y chocolate.
Presentació usada en la xerrada:
[slideshare id=66490073&doc=laproblematitzacialabp-160927225842]
Vídeo de la Xerrada:
http://www20.gencat.cat/docs/big/big_player.swf?id=7608245311100316
LA xerrada s’ha fet dos cops més en diferents espais de la Xarxa de Competències Bàsiques, resultant en una nova versió disponible en vídeo:
https://drive.google.com/file/d/1A8DOMiGeyC4VuCZGO-VAvWcLeKpEfBBO/view