Video-conferència dia 22 ABRIL 2020 a les 17h, amb el títol “Ciències per a comprendre, decidir i actuar” organitzada per el Servei Educatiu Vallès Oriental IV de Bigues i Riells. Es proposà un marc per fer aportacions a l’educació ciutadana des de les Ciències i alguns enfocs metodològics d’utilitat (Lectura crítica, Controvèrsies Sòcio-Científiques, Pseudociències,…). Des del marc format per tres instàncies (Comprendre, Decidir i Actuar) es tracten les necessàries connexions de la ciència amb els aspectes ètics i socials, requeriments d’aquests enfocs (habilitats de debat, d’anàlisi de dades, de posicionament crític) i espais i fonts on continuar aprenent sobre la temàtica.
Presentació de la sessió
[slideshare id=232421837&doc=scitizenship-200422135923]
Vídeo de la sessió
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=dOOQc11_DkE]
Publicacions relacionades:
- Comprender, Decidir y Actuar: una propuesta-marco de Competencia Científica para la Ciudadanía. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 15 (1), 1105, 2018 . Jordi Domènech-Casal.
- STEM: Oportunidades y retos desde la Enseñanza de las Ciencias. Universitas Tarraconensis Monográfico (2019) 155-168. Jordi Domènech-Casal.
- De la classe de Ciències a la Ciutadania Expandida. Comprendre, decidir i actuar. Perspectiva Escolar (2017) 395, 63-67. Jordi Domènech-Casal.
- Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per a ensenyar Ciències. Rosa Sensat: Barcelona (2019). Jordi Domènech Casal.
.
.