Ponència duta a terme en format virtual a diferents Espais educatius* als en la que es tracten els conceptes de STEM i ABP, se’n proposen exemples i claus per al seu disseny, aplicació i avaluació.

*

-CRPs de l’Alta Ribagorça i Val d’Aran. 28 Oct 2020. [Accés a la videoconferència gravada]

-CRP del Gironès. 4 Nov 2020. [Accés a la videoconferència gravada]

Document de suport de la xerrada:

[slideshare id=238988723&doc=abpstemjdomenech-201027115012]

Vídeo de la Sessió al CRP Vall d’Aran:

[googleapps domain=”drive” dir=”file/d/1cZCsp3LXQutFVs3J2zD_R1iRJyRdY_Td/preview” query=”” width=”640″ height=”480″ /]

Principals referències bibliogràfiques del contingut de la sessió:

Per a què estem a STEM? Un intent de definir l’alfabetització STEM per a tothom i amb valors. Revista Ciències (2017), 34, 22-30 . Digna Couso https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/338034

STEM: Oportunidades y retos desde la Enseñanza de las Ciencias. Universitas Tarraconensis Monográfico (2019) 155-168.  Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-Iq

AprenentatgeBasat en Projectes, Treballspràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per a ensenyarCiències. Rosa Sensat: Barcelona (2019). Jordi Domènech Casal. https://wp.me/p25seH-DC

Contexto y modelo en el Aprendizaje Basado en Proyectos. Apuntes para el ámbito científico. Alambique, Didáctica de las Ciencias Experimentales, 98, 71-76. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-xa

Apuntes topográficos para el viaje hacia el #ABP. Cuadernos de Pedagogía, 742, 59-62. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-qI

Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM. Claus metodològiques i reptes. Revista Ciències, 33, 2-7. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-ue

Aprendizaje Basado en Proyectos en el marco STEM. Componentes didácticas para la Competencia Científica. Ápice. Revista de Educación Científica (2018), 2(2), 29-42. Jordi Domènech Casal. https://wp.me/p25seH-BO

Organizar e impulsar un centro de secundaria hacia el trabajo por proyectos. (2019). Aula de Secundaria, 31, 27-31. Blanco, R., Carrió, V., Domènech, X., Domènech-Casal, J., Llorente, I., Muro, I. https://wp.me/p25seH-DK

Proyectos interdisciplinarios en secundaria. Una propuesta organizativa y pedagógica desde el Contexto, el Currículum y la Autonomía. Cuadernos de Pedagogía, 505 (2020). Marta Assens, Victòria Carrió, Jordi Domènech-Casal, Jesús Gasco, Isabel Llorente, Anna Saperas. https://wp.me/p25seH-Gs

.