Vés al contingut
- (A1/B1)+[(C2*D$6)+E4]= 4,9
- 10 anys de WebQuest.cat
- 12 Situacions d’Aprenentatge / ABP per a la Geologia
- 14 cosas obsoletas en la educación del siglo 21
- 21 Conceptos sobre disciplina que me habría gustado oír cuando empecé en esto
- 28 cosas extrañas que no sabías que te pasarían al meterte en el ABP (Aprendizaje Basado en Proyectos)
- 8+8 proyectos ABP STEM: Itinerario Sarasvati
- 9 breves desconciertos sobre educación, escuela y profesorado
- A la Facultat d’Educació es ve après de casa
- ABPMap, rúbrica per a definir la silueta d’un projecte
- Activitat breu sobre mapes del temps
- Activitat de lectura, debat i escriptura d’un assaig sobre el determinisme genètic
- Activitat de lectura, debat i escriptura d’un assaig sobre els transgènics
- Activitat de lectura, debat i escriptura d’un assaig sobre la biodiversitat
- Activitat Life Bricks sobre Metabolisme. Versió 2.1 RC.
- Activitat Mapping Chromosomes
- Activitat sobre claus dicotòmiques i diagrames en arbre
- Activitats de repàs per a preparar el global
- Adaptaciones curriculares y alumnos embarrancados
- Aggiornamento. Disseny de materials i expectatives
- Algun era profe compromès
- Alguno era profe comprometido
- Algunos no íbamos para profe
- Alguns pecats comesos a les V Jornades Ensenyament Física i Química
- Alumnes de diversitat
- Amanides, pebrots i indagació
- Andamio Universal para la creación de discursos pedagógicos políticamente correctos
- Aprenentatges clandestins, cicles de l’aprenentatge i heurística d’estar per casa
- Apuntes topográficos para el viaje hacia el ABP
- Argumenta la teva resposta
- Armshtadt 3 Delta, Evolució Humana, Indagació i Arqueologia
- Arquímedes, banyadors i raons de semblança: empenyiment
- “Se sienten, coño!” o cómo aceptar barco como animal acuático
- Òrbites CSC per a dissenyar activitats de Controvèrsia Sòcio-Científica
- ¡¡Al final esto parecerá un Esplai!! Homenaje al Projecte Groc.
- ¡Se han perdido todos menos yo! …o la innovación como viaje compartido
- ¿Competencias era eso?
- ¿Dónde está la bolita? Problema, Contexto y Contenido en #ABP
- ¿Qué profesorado queremos?…profesionalización y una canción de Joe Cocker
- Balanç, tuitfolio i claustre no presencial
- Balança d’Arguments. Eina per al treball amb Controvèrsies
- Bastida didáctica per a ensenyar i avaluar problemes de física
- Bastida per a llegir text híbrids (Científics/No Científics)
- Bastida TextTest per a la lectura crítica de textos
- Bastida Universal per a la creació de discursos pedagògics políticament correctes
- Bastides per a escriure i pensar al laboratori
- Best Practices in Inquiry-Based Science Education (IBSE): Hands-on Explorations and Observations Enhanced by Computational Thinking
- Bilbo Baggins, profes de secundària i renovació pedagògica
- BioGeo4ESO, itinerari d’un curs treballant per projectes
- Calc-Based Ecosystem Simulator: ecologia, fulls de càlcul i llicències Creative Commons
- Carta d’un caçador de metalls
- Càncer de còlon, competència matemàtica i científica i comunicació científica
- Chasing caminalcules, indagant sobre evolució i naturalesa del coneixement científic
- Ciència per a tots i tota la ciència. Context al LIEC
- Clients o Socis? Gràcies, AMPAs.
- CLIL: més enllà de l’anglès
- Cocina, pornografía y magia
- Competència científica i lectora a secundària. L’ús de textos a les classes de ciències.
- Competencia científica: hacer un powerpoint (!?)
- Comunicar científicament per a pensar científicament
- Con-tex-tax-on, classificació i claus dicotòmiques
- Conflicto cognitivo, modelo científico y pajaritos en vasijas
- Contexto, pretexto, y meadas fuera de tiexto
- Control de factors de conversió
- Creatividad, engendros plasTICos y autonomía
- Creem una clau dicotòmica de roques
- Currículum i grau d’obertura dels projectes. ABP a dos nivells didàctics?
- Cyborg: neurobiologia i biomedicina del futur
- Déjame solo, Joe. ¿Un modelo heroico para la innovación educativa?
- De la ciència naïf a la real. Fem de científics.
- Deures d’estiu a pes: nunca máis
- Dieta, Justícia Social i Sostenibilitat. Activitat 3 ESO.
- Dinámicas colaborativas en el trabajo del profesorado.
- Discurs #HeVenidoaHablardeMi Libro
- Discurs Premi Marta Mata de Pedagogia
- Dossiers de recuperació de curs
- Drogues, vacunes i homeopatia. Tres activitats per pensar sobre arguments i (in)certeses
- Drug research, indagació, mitosi i càncer
- Educación metálica: la oración del libro de texto
- Eines i pautes per al treball amb Controvèrsies Sòcio-Científiques a l’aula
- El “núcleo irradiador” i l’absència de bibliografia en la formació del professorat
- Elvis, elección de centros y disgregación social
- Emancipación, soberbia epistémica y disidencia naïf. Cuatro escenas de Ciencia y Pseudociencia en los centros educativos
- En sus zapatos…
- ePortfolios, en trànsit cap al nou ecosistema del coneixement
- Eppur si muove, indagació i moviments de la Terra
- Equilibrio entre Proyectos y Contenidos. Protocolo TPoP, pan y chocolate.
- Es mouen les plantes?
- Escala de Certeses. Eina Epistèmica per a les Ciències.
- Escenas de brainstorming educativo
- Eslògans pedagògics i la mare que els va parir
- Examen Cell Biology
- Examen de Biologia Cel·lular i Metabolisme
- Examen de magnituds i unitats
- Examen de Nutrició Vegetal i Animal, tres nivells
- Examen de pràctiques
- Examen de pràctiques de 3 ESO
- Examen Geodinàmica externa, tres nivells i indagació
- Examen Geodinàmica interna
- Examen global cinemàtica i dinàmica
- Examen-activitats classificació éssers vius
- Exàmens de cinemàtica
- Exàmens de fisiologia vegetal i animal
- Exàmens de geodinàmica
- Exàmens de recuperació de curs
- Exàmens de Reproducció Animal i Vegetal
- Exàmens Energia
- Exámenes, evaluaciones y maléficos bolis rojos
- Exercicis Magnituds i Unitats
- Factors de conversió, indagació i habilitats científiques
- Fem un còmic per a explicar l’observació de les cèl·lules
- Fitxa CAM-scaffold per al dossier
- Fitxa de Seguiment de Treball en grup
- Fitxa de seguiment tutorial dels alumnes
- Fitxa de suport a la Cerca i estructuració d’Informació
- Formulari d’autoavaluació Final de Trimestre
- Full d’exercicis energia
- GeaTours, Geologia, TICs i metaaprenentatge
- Genètica, grups sanguinis i indagació
- Genetics Heredity Test
- Geodinàmica interna 4: plecs, falles i sinclinals
- Go-Lab, laboratoris remots i virtuals, indagació i cursos de formació a Creta
- Gondwana Tales, Plate tectonics and Inquiry
- Hacking the code, activitat d’indagació sobre el codi genètic
- Heredity ID, Webquest/Projecte sobre models d’herència genètica i pedigrees
- Hunting for a gene, seqüència contextualitzada d’indagació en expressió gènica, recerca in silico i ètica científica
- Idees i plantilles per a programar amb el nou currículum
- II Jornades TIC i Educació Girona
- III Jornades sobre l’Ensenyament de la Biologia i la Geologia
- Indagació en exàmens i misconceptions
- Indagant la Llei de Hooke
- IndComp, de la llibreta de notes a l’avaluació per Competències
- Indiana Jones, feia un portfolio?
- Itinerario Minerva de proyectos ABP-STEM
- La fugacidad de las políticas, la inercia de las prácticas
- La investigación educativa como herramienta de formación del profesorado
- La revolución como deber educativo, y la educación como emancipación. Cómos y porqués.
- Les plantes no tenen boca: per on menja, la planta?
- Les rúbriques, o són seves, o no són. Avaluar treballs col·laborativament.
- Llistat d’exercicis de cinemàtica
- Llistat d’exercicis de dinàmica
- Llistat d’exercicis de factors de conversió
- Llistat exercicis autocorregibles calor i temperatura
- Llistats de problemes de genètica
- Lo que ponga en tu título académico no marcará la diferencia
- Loor de las WebQuests en ABP sostenido
- Los expertos, las zonas de confort y su…¿circunstancia histórica? Y 3 películas de Bill Murray.
- Los Rollings y el trabajo por proyectos. You can’t always get what you want.
- Matemàtiques incendiàries al grup de treball del CRP de Granollers
- Matemàtiques, context i, de nou, frikisme
- Més controls d’energia
- Més exàmens de Cinemàtica
- Més exàmens de reproducció animal i vegetal
- Mòduls SOR-Scaffold per al seguiment tutorial i autoavaluació
- Mega mapa conceptual
- Mesures indirectes, indagació i factors de conversió
- Metacognició, perspectiva i transferència.
- Mistery Boxes, indagació sobre magnituds i unitats
- Mitosis en directe: pràctica de laboratori i tècniques de diagnòstic de càncer
- No tengo tiempo para aprender, ¡Mañana tengo examen!
- Oklahoma i l’ADN. Ciència,Context,Ciutadania.Controvèrsia.
- Orientacions i reflexions per al desplegament del nou currículum a Ciències a l’ESO
- Panfleto contra el dossier
- Panfleto contra la ortografía en ciencias
- Per a Profes de #Ciències que #Projectin fer #Projectes per ensenyar #Ciències
- Per a profes de #Ciències que #STEM intentant això de #STEM a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències que es fan #preguntes sobre com fer #preguntes a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències que es volen #Virtualitzar amb #LaboratorisVirtuals i #Apps a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències que tinguin #controvèrsies sobre les #controvèrsies a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències que volen #avaluar com #avaluar a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències que volen #indagar sobre com #indagar a les #Ciències
- Per a Profes de #Ciències que volen ser #Crítics ensenyant a pensar #Críticament des de les #Ciències
- Per a profes de #Ciències que volen treballar amb #Pseudociències a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències, que vulguin #Escriure sobre #Escriure a les #Ciències
- Per a profes de #Ciències, que vulguin #Llegir sobre #Llegir a les #Ciències
- Per a profes de Ciències que es volen Naturalitzar sobre la Naturalesa de la Ciència (NOS)
- Perquè a ciències el primer no va ser la paraula, i perquè no hi ha ciència sense paraules.
- Piaget al claustre, empatia i profes/sionalització
- Plantax, indagació i taxonomia de plantes
- Por este decreto yo te declaro estándar
- Portfoli AICLE (1): Interessant, Pràctica i Enigmàtica.
- Portfoli AICLE (2): Bones preguntes, Bloom en profunditat i “Otherness”
- Portfoli AICLE (3). Demandes cognitives, progressions i viatges ZDP
- Pràctica Cinemàtica 2: Creació i interpretació de gràfics
- Pràctica Cinemàtica 3: Treballem amb fòrmules!
- Pràctica d’Energia 1: la dieta
- Pràctica d’investigació amb microscopi
- Pràctica d’observació al microscopi: bacteris
- Pràctica d’observació al microscopi: Epiteli Bucal
- Pràctica d’observació al microscopi: epiteli de ceba
- Pràctica de canvis d’unitats
- Pràctica de cinemàtica: Caminem i correm
- Pràctica de dissecció de ronyó i estudi dels transplantaments
- Pràctica de dissecció i estudi del pulmons
- Pràctica de Física Atòmica
- Pràctica de funcionament del microscopi
- Pràctica de les reaccions químiques
- Pràctica de Microscopi: amiloplasts de patata
- Pràctica de Nutrició Vegetal 2: demostra la fotosíntesi, treball en grup
- Pràctica de Nutrició Vegetal 3: La fulla, al microscopi
- Pràctica de Nutrició Vegetal: fotosíntesi i midó
- Pràctica de preparació de dissolucions
- Pràctica de reproducció sexual en plantes
- Pràctica de separació de mescles i dissolucions
- Pràctica Dinàmica 1: dinamòmetre i llei de Hooke
- Pràctica Dinàmica 2: Suma i representa forces
- Pràctica Dinàmica 3: visitem un laboratori virtual
- Pràctica Dinàmica 4: practiquem problemes de dinàmica
- Pràctica Ecologia 1: El Bioma
- Pràctica Energia 2: fonts d’energia alternatives
- Pràctica energia 3: Problemes d’energia
- Pràctica Energia 4-Tipus d’energia
- Pràctica Energia 5-L’energia de la caiguda
- Pràctica Fisiologia Animal: Òrgans i estructures
- Pràctica Fisiologia Animal: Dissecció de Cor
- Pràctica Geodinàmica Interna 1: tectònica de plaques i terratrèmols
- Pràctica Geodinàmica interna 2: el mapa tectònic
- Pràctica Geodinàmica interna 3: topografia
- Pràctica sobre el mètode científic: el Dr. House
- Pràctica sobre reproducció, anticonceptius i MTS
- Pràctica-article científic sobre àcids i bases
- Pràctica: Construïm un termòmetre
- Pràctica: Eye dissection
- Preguntes significatives i treball a pes
- Premi Joan Profitós per a Ciència, Llengua i Discurs
- Presentació a Montmeló del llibre “Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs Pràctics i Controvèrsies”
- Presentació del llibre “ABP, Treballs Pràctics i Controvèrsies”
- Problem list Ecology Dynamics
- Problemes de genètica càlcul de probabilitats i epistàsia
- Problemes de genètica de creuaments dihíbrids i herència multigènica
- Problemes de genètica resolts per a autocorrecció: estudi de pedigrees
- Problemes de genètica: pedigrees genètics
- Programació d’oposicions CCNN 2 ESO
- Programacions: La parte contratante de la primera parte es el criterio de evaluación
- Projecte WünderKammer, taxonomia, museografia i indagació
- Qualificació en #ABP, concomitància i avaluació “Dins la caixa”
- Rúbrica McLeares d’avaluació d’assajos científics
- Receptes nostrades d’innovació: el programa Equity for Europe
- Sacsegem l’aula
- Scaffold per a analitzar els resultats dels exàmens
- Scaffolds (bastides didàctiques) per a presentacions orals
- Scientix, Innerarity, rEDUvolution y espacios en el aula
- Seis estrategias de andamios didácticos para usar con tus alumnos
- Selecció de Projectes de ciències per al confinament
- Seminar Track, una herramienta para Seminarios y Conversaciones en el aula de Ciencias
- Simplifica’t la feina: mira’t el currículum
- SloMo Unboxing Currículum
- Sobre el Hap-Ki-Do, els projectes i el Fitness
- Spice, passos europeus cap a la Indagació
- Targetes de Fal·làcies i Biaixos Cognitius per a Pseudociències
- Taula de desenllaços: bastida didàctica per a dissenyar experiments a l’aula
- Test Molecular Genetics
- Tomates, espíritu crítico,disidencia zarista y controversias socio-científicas.
- Tu, tot, tothom. Coneixement distribuït al LIEC.
- Tupper Ware pedagògic i… 1×1 is back?
- Una enorme y urgente necesidad…
- Una invitació al Brutalisme Educatiu
- Una piedra irrumpe en un estanque
- Una proposta alternativa de deures d’estiu
- Unitat didàctica desenvolupada
- V Jornades WQ.cat, Tuitfolio i altres bones notícies
- Venga, pues.
- Via Lliure! Activitat experimental sobre biaixos de gènere en l’elecció de vies professionals.
- Webtask de dinàmica
- WTF! ¿Pruebas del ministerio para trabajar con los hijos en navidad?
- Zoriona!