Presents: 19, Excusen Assistència: 1

3. Informe representants comissions delegades
  4. Accions / Línies de treball JPDI
  5. Torn obert de paraules

Entre els temes destacats es pot mencionar:

1. Informe de Presidència: el president indica que el departament de recerca i universitats va informar sobre l’increment de finançament a les universitats/projectes de recerca. Menciona que és un increment important; indica que també n’hi haurà per al funcionament basal de la universitat i serà extensiu als centres CERCA. Aquests increments estarien ja confirmats si bé els imports elevats provenen del fons climàtic, del fons europeu de recuperació i resiliència que tenen una tramitació complexa. També menciona la petició de CC.OO. que ha sol·licitat difusió sobre una xerrada referent a riscos psicosocials i salut laboral que promouen des de la seva secció.
  2. Resum del representants a comissions delegades: el president reitera el compromís de compartir els ordres del dia amb els membres de la JPDI i també un resum de la reunió. Es debat sobre el resum de les reunions de la Comissió d’Economia (bàsicament pressupostos i es comparteix un informe públic sobre aquests i desplegament de la LOSU).
  3. Accions, línies de treball JPDI: es debat sobre les diferents propostes i accions, es centra el debat sobre els temes de aplicatius (doctorat, programa de càtedres) i sobre les TICs i les contractacions de serveis externs. S’acorda fer arribar a través de presidència, un escrit al nou Vr. de Campus i Sostenibilitat i al seu Adjunt (responsable d’eines, serveis i plataformes TIC per a la comunitat universitària/responsable tecnològic de l’àmbit de la comunicació i la promoció) per a manifestar la preocupació del PDI en relació a les TICs de la UAB i preguntar-li sobre l’estratègia i priorització d’accions sobre aquest temes.
  4. Torn obert de paraules: es demana una reunió extraordinària per a que la professora Gemma Cànoves (representant de la JPDI a la Comissió de Càtedres), i es demana que les diferents seccions treballin la llista d’accions i línies de treball de la JPDI. La representant al Comitè de Seguretat i Salut menciona una data, que en principi sembla estranya, i és que les delegades de prevenció (tant de PDI com de PTGAS) han recopilat dades/estadístiques, on es recull que el PDI no té riscos psicosocials, i que no s’agafen baixes psicosocials. Considerant els riscos -ansietat, sobrecàrrega de treball, estrès, depressió,…- es demana que s’analitzin aquest nombres i que treballin més aquests aspectes donat que moltes vegades les persones van al CAP i es diagnostica com a malaltia comuna i no com una malaltia laboral. Demana que s’inclogui en una de les línies de treball de la JPDI ja que són molts el casos de companys/es de baixa per estrès, ansietat i depressió però sense estar relacionat amb l’àmbit laboral.