Música i Identitat
- Cants orals de la Mediterrània
- Músiques i gènere: corporalitat, sexualitat i identitat
- “Col·loquis del flabiol”
Música i Societat
Lluny de constituir una expressió de creació artística autosuficient, la música respon a la mutació dels contextos socioculturals i polítics en els quals es desenvolupen creadors, difusors / intèrprets i receptors / consumidors del “producte musical”, en un procés multidireccional de reacció, influència i reajustament constants. La línia de recerca “Música i Societat” proposa l’estudi de diversos aspectes significatius d’aquest fenòmen, com ara la crisi funcional i estètica de la música religiosa, les interconnexions entre circuits, pràctiques i sistemes de consum musical (del teatre al cinema o la reproducció mecànica) o la interrelació entre realitat musical i mitjans de comunicació de masses i xarxes socials.
- Músics en la societat de l’espectacle
- Contemporaneïtat: creació i consum musicals
- Música i cinema
- La música eclesiàstica i el procés de laïcització
Música i Tecnologia
El binomi que s’estableix entre la tecnologia i qualsevol forma d’expressió artística és dificilment eludible, independentment de la orientació estètica, època o cultura en la que aquesta es manifesti. Partint d’aquesta idea, la liniea de recerca “Música i tecnologia” focalitza en les relacions entre so i artefacte tecnològic en els darrers 150 anys. Dins del gran ventall de possibilitats, l’interès actual del grup se centra en temes com l’estudi de la recepció musical mediada tecnològicament, la digitalització i anàlisi de suports sonors, els nous models d’anàlisi gràfica del so enregistrat o l’anàlisi dels discursos sonors de les músiques pop(ulars).