La universitat va a l'escola 2024
#

Un dels objectius més importants de la nostra feina és crear vacunes per a espècies de peixos que tenen un gran interès comercial. Volem que aquestes vacunes siguin segures, no estressin els peixos i siguin eficaces per protegir-los de diverses malalties. Això és molt important perquè l’aqüicultura, que és la cria de peixos, és clau per alimentar una població mundial que està creixent constantment. La prevenció de malalties en els peixos es pot aconseguir principalment mitjançant la implementació d’estratègies de vacunació eficaces i la immunostimulació preventiva. Tenint en compte les particularitats del sistema immunitari dels peixos. els científics especialitzats en immunologia de peixos s’enfronten a un gran repte per evitar les pèrdues econòmiques causades per malalties víriques. El nostre enfocament es basa en l’ús de nanopartícules fetes amb proteïnes virals que indueixen una bona resposta immunitària a través de la mucosa intestinal, oferint una protecció sostinguda contra les malalties.

Patricia Eliana Aceituno Abarzua i Marlid García Ordoñez
Institut de Biotecnologia i Biomedicina, IBB-UAB