La Universitat Autònoma de Barcelona va acollir aquest dilluns a 170 estudiants de primària i secundària en la primera jornada de la Mitja Hackató d’Enginyeria en 3 actes. 

La Mitja Hackató es presenta com una iniciativa innovadora dissenyada per fomentar l’interès per les carreres STEM entre els joves i reforçar els vincles entre la universitat i els centres educatius. Els participants hauran de treballar durant el curs amb reptes reals per fomentar habilitats com la creativitat, el pensament crític i l’adaptabilitat. A més, busca trencar barreres com la bretxa de gènere i la bretxa digital, i transmetre que l’enginyeria és inclusiva i col·laborativa

Els centres que participen en el projecte són: l’Escola Joan Miró (alumnes de 5è de primària), l’Escola la Marinada (alumnes de 6è de primària), l’Institut la Serra (alumnes de 2n d’ESO) i l’Institut-Escola Àngela Bransuela (alumnes de 2n d’ESO). 

En aquest primer acte l’alumnat participant va poder experimentar de primera mà com resoldre un repte exprés per saber a què s’enfrontarà quan hagi de resoldre el repte proposat. També van conèixer els referents STEM (estudiants de l’Escola d’Enginyeria) que els acompanyaran en la resolució del repte.

Per una banda, la Xarxa d’Arxius Comarcals del Departament de Cultura conjuntament amb el Centre de Visió per Computador (CVC), ha proposat dos reptes a resoldre: Com saber de forma automàtica si les persones que hi ha en una fotografia són homes, dones, nens, nenes?, i Com saber automàticament a quina data s’ha fet la fotografia segons la roba que porten? 

Per una altra, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han proposat el següent repte: Com facilitar l’ús del transport públic a la gent gran?

Aquest projecte compta amb la col·laboració de l’Escola d’Enginyeria, del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals i el CESIRE, així com amb el suport de l’ICE, el CORE d’Educació de la UAB i els Open Labs. El projecte també compta amb la col·laboració de la Fundació Caixa d’Enginyers.

Link a la notícia de l’Escola d’Enginyeria de la UAB

Compartir esta página