Des de fa alguns anys, especialistes de diversos àmbits de la cultura han anat ressaltant el paper cada vegada més rellevant que té la imatge en el món contemporani, dominat per les tecnologies de la comunicació, l’espectacle i el simulacre. D’igual manera, aquests mateixos autors han subratllat la urgència de comprendre l’impacte i la influència que aquesta hiperinflació visual i aquesta sobreexposició mediàtica tenen en la societat i en la construcció de l’imaginari col·lectiu, així com d’interpretar aquestes representacions com a signes o símptomes d’una ideologia, una època o una cultura. D’aquí l’enorme desenvolupament que en temps recents han tingut, en el terreny de les disciplines humanístiques i de la comunicació, les perspectives comparades que posen el focus en allò visiu, ja es tracti dels estudis visuals, intermedia o del denominat «gir icònic». El seminari Pensar la imatge. Humanitats i cultura visual proposa aquesta òptica transversal i pluridisciplinària dins del Grau d’Humanitats..
El cinema i el seu doble. Relat, document, representació
Capçalera: Juan Antonio Mañas. Babel de imágenes. 2019