Publicaciones
2024
- González-Sordé, Mariona; Pujadas-Farreras, Marina. (2024). Examining the Accessibility of Online Educational Content: A Case Study of Second-Language Learning Videos. En Marcus-Quinn, Ann; Krejtz, Krejtz; Duarte, Carlos. (Eds.) Transforming Media Accessibility in Europe (pp. 247–264). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-60049-4_14.
- Matamala, Anna. (2024). Llenguatges entenedors: del llenguatge fàcil al llenguatge planer en textos escrits i orals. Revista de Llengua i Dret, Journal of Language and Law, 82. https://doi.org/10.58992/rld.i82.2024.4293.
- Oliva-Zamora, Miguel Ángel; Larreina-Morales, María Eugenia. (2024). Cognitive Accessibility in Educational Games: A Set of Recommendations. En Marcus-Quinn, Ann; Krejtz, Krejtz; Duarte, Carlos. (Eds.) Transforming Media Accessibility in Europe (pp. 283–301). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-60049-4_16.
2023
- Matamala, Anna. (2023). Easy audios for easy audiovisual content: an overview. En Pena Díaz, Carmen. (Ed.) The Making of Accessible Audiovisual Translation (pp. 83–106). Peter Lang.
2022
- Oliva-Zamora, Miguel Ángel. (2022). Accessibility in Video Games for People with Cognitive Disabilities. En Sierra Sánchez, Javier; Mañas-Viniegra, Luis. (Eds.) Videojuegos: ciencia, arte, aprendizaje y entretenimiento (pp. 27–46). McGraw Hill.