00tornarmarguilis
lynn02

Once upon a time, Lynn Margulis (2013)  -Assaig biogràfic-

Recull una compilació de textos de col·legues i amics, realitzada per Carmen Chica, antiga alumna de la nostra Universitat. Aportacions que ens ofereixen un retrat ric en matisos d’aquesta dona científica i mostra tant el respecte com l’admiració dels col·laboradors per l’autora.

E-Book ISS

lynn01

Microcosmos : quatre mil milions d’anys d’evolució des dels nostres ancestres microbians (2008)  -Assaig-

Una obra sobre la història de la vida a la Terra i la teoria de la simbiogènesi. Lynn Margulis i Dorion Sagan van fer un esforç recopilatori i divulgatiu l’any 1986 per mostrar-nos la l’evolució, des que els primers éssers vius més simples feren aparició fins a la diversitat de formes i espècies de l’actualitat. Microcosmos no només ens diu el què se sap, sinó quines són les investigacions que, pas a pas, ens han permès poder oferir el podi principal de la vida als microbis.

Disponibilitat

Edició original: Microcosmos : four billion years of evolution from our microbian ancestors

lynn04

Els inicis de la vida : evolució de la Terra precambriana (2006)   -Assaig-

Molt abans de l’aparició evolutiva dels animals i de les plantes més simples, els bacteris ja havien escrit els primers capítols de l’origen de la vida. Desxifrar aquesta història ancestral és una tasca científica apassionant  i aquesta obra de Margulis i Michael F. Dolan ens hi aproxima sense que calgui una formació científica prèvia.

lynn05

Peces luminosos : historias de ciencia y amor (2002)   -Assaig-

Històries d’homes i dones, alguns reals i d’altres de ficció, dedicats en cos i ànima a la ciència. Sacrificis i renúncies, obsessions i passions, la sempre difícil equació entre l’anhel del saber i les concessions de viure. L’autora parla de la possibilitat que coneixement i vida coincideixin, encara que només sigui en la efímera brillantor que permet el centelleig d’un peix lluminós.

lynn03

Planeta simbiótico : un nuevo punto de vista sobre la evolución (2002)    -Assaig-

Les dues principals idees científiques en què va treballar l’autora durant tota la seva vida professional, la teoria de l’endosimbiosi serial (SET) i la hipòtesi Gaia, així com la relació entre ambdues, configuren aquesta obra. Margulis explica la importància crucial de la simbiosi en l’origen de l’evolució. Les mateixes cèl·lules de què estem fets van començar com a unions simbiòtiques de diferents tipus de bacteris. I acaba confirmant que la idea de poder destruir la vida no té cap sentit, ja que molts éssers vius van evolucionar abans de la humanitat i ho seguiran fent quan aquesta s’acabi.

E-Book