Aquesta proposta didàctica ofereix un recurs per a docents de Secundària (i altres nivells formatius) que desitgen incorporar metodologies actives i col·laboratives a les seves aules. A través de dues activitats dissenyades per fomentar la participació, el pensament crític i la creativitat, els alumnes podran desenvolupar habilitats clau per al seu aprenentatge i creixement personal.
Les activitats estan pensades per ser personalitzades segons les necessitats i el ritme de cada grup, permetent al professorat adaptar-les a les especificitats de la matèria i a la conveniència de cada cas.
Amb aquest recurs, busquem oferir una eina que ajudi a:
- Fomentar l’aprenentatge actiu i col·laboratiu: volem potenciar la participació activa dels alumnes i la seva capacitat per treballar en equip, desenvolupant habilitats socials i comunicatives.
- Desenvolupar el pensament crític: Estimular la capacitat de l’alumnat per analitzar, reflexionar i prendre decisions informades sobre els temes treballats a partir d’un seguit d’imatges i pòsters que impulsin la reflexió.
- Afavorir la creativitat: suggerir activitats perquè l’alumnat pugui expressar-se de manera original, tot reforçant habilitats com l’empatia i la comprensió.
- Promoure una actitud responsable i autònoma en el procés educatiu mitjançant el diàleg i l’argumentació.

Menys Vulnerables!
Aquesta proposta didàctica proporciona eines per integrar metodologies actives i col·laboratives a l’aula, amb activitats que fomenten la participació, el pensament crític i la creativitat. Són personalitzables segons les necessitats del grup, i busquen desenvolupar habilitats socials, comunicatives i reflexives. A més, promouen l’autonomia dels alumnes i una actitud responsable mitjançant el diàleg i l’argumentació.