En Guillem de Fronteres Invisibles ens presenta els recursos del col·lectiu (Joc de taula, Conte, Escape Room, etc.) com a punt d’inici per a discutir sobre les dificultats de la migració (batudes, CIEs, dificultats d’aconseguir els papers) i el racisme. Les activitats estan facilitades per persones migrants i racialitzades, fet que contribueix a mostrar migrants […]
Activitat de la sessió sobre "L’art com a invenció de dispositius col·lectius", d'Aurelio Castro.
Presentació a You Tube de Nerea Huertas del seu projecte d’aula “Ecofeminismes, conflictes armats i pandèmia” en el marc d’un curs del CESIRE sobre els ODS a l’abril del 2024 (descripció del projecte a partir del minut ’48):
En aquesta entrada trobareu recursos que diferents docents d’Amix Crítix han treballat a l’aula: Conflicte Israel Palestina. Material elaborat per Nerea Huertas i Pau Ubric (CEIP Torres Jonama, Palafrugell), aplicat a 5è de primària (novembre de 2023).
Jornada educativa REPENSEM L’ESCOLA, el 24 de febrer del 2024, de debat i experiències per a la pràctica docent promoguda des del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona i la Fundació SERGI. Amb la participació de Nerea Huertas i Marina Caireta.
El documental “Controvèrsia a l’aula”, en el que participen algunxs Amix Crítix – i de forma destacada Mireia Mas i Nerea Huertas – ha rebut el Premi de Civisme Serra i Moret al millor Treball Pedagògic 2023. El documental té per objectiu principal aportar eines al professorat per animar-lo a dinamitzar diàlegs controvertits a l’aula. […]
En aquesta sessió Pau Batet (IE Mirades, Barcelona) i Marta Juan (Escola Josep Gras, St Josep Savall) han explicat les seves experiències d’aula. Us en deixem un tastet:
Davant de la situació de sequera/escassetat, hem identificat preguntes associades al clima, la gestió de l’aigua, i els conflictes que hi estan associats. Presentem aquest mapa de preguntes, associades a recursos, per tal de problematitzar aquest tema. Mapa mental Sequera o escassetat? En obrir l’enllaç, podreu clickar a cada tema (i cada boleta), i hi […]
És interessant que treballa l’anti-racisme i l’anticlassisme. Fer preguntes que qüestionin l’alumnat: Alguna vegada has discriminat a algú?
Vàrixs Amix Crítix han participat de la Jornada “Canviar l’educació per a canviar el món” celebrada el 14 i 15 d’octubre a Terrassa. En concret, la Nerea Huertas (Escola Torres Jonama, Palafrugell) hi ha presentat la seva experiència d’aula “Ecofeminismes, pandèmia i conflictes armats“, com a una de les pràctiques d’Educació per la pau. La […]