A mitjans de juliol de 2014 va arribar a la Biblioteca de Ciències Socials el fons ubicat fins aquell moment a l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB (EUTDH). Aquesta col·lecció es catalogava des de feia anys a la unitat tècnica de la biblioteca i posteriorment s’enviava a l’EUTDH per posar-la a l’abast dels estudiants al propi centre.

4708-02

El fons, format per 2.395 monografies i 22 publicacions en sèrie, es va acondicionar, de manera provisional, en dos espais de la biblioteca: els catalogats a la planta 0, d’accés lliure per ser consultats i sortir en préstec, i els no catalogats al predipòsit, fora de l’accés dels usuaris.

Les monografies catalogades es van col·locar a la planta 0 seguint el sistema de classificació utilitzat a l’EUTDH, compost per un codi alfanumèric amb números correlatius fet a mida d’acord amb les diferents temàtiques contemplades: A1 pels manuals d’informàtica, A5 per la geografia del turisme, B1 pel turisme i medi ambient, etc.

No obstant això, com que la idea era integrar el fons de turisme amb el de la resta de la biblioteca, es van revisar una per una totes les monografies amb l’objectiu de completar el registre bibliogràfic (control de màteries, sobretot), canviar el topogràfic (passar del sistema emprat per l’EUTDH a la Classificació Decimal Universal i a la Classificació de l’American Economic Association, utilitzats a la biblioteca) i donar de baixa o enviar al GEPA (magatzem cooperatiu) aquells llibres obsolets o de baix ús. En aquesta revisió, però, no es van incloure aquelles monografies amb temàtiques alienes a la biblioteca: gastronomia, enologia, nutrició, guies de viatges, etc.

4708-03portada_llibreeutdh2013

Actualment, totes les monografies, excepte les mencionades anteriorment, estan integrades amb la resta del fons de la biblioteca: a les plantes 0 i -2, classificades segons la CDU; a la secció dels llibres d’àmbit econòmic de la planta 0, agrupades segons la classificació de l’AEA; i al dipòsit, on s’han de sol·licitar a través del catàleg.

4708-01 libro_retos_industriahotelera_p

D’altra banda, en un futur la biblioteca dispondrà d’un espai diferenciat on s’agruparan repertoris d’hotels, guies de viatge, receptes… i on els usuaris podran consultar-les de manera amena i relaxada.

Anna Hernández Frey
Biblioteca de Ciències Socials