A començaments d’octubre es va obrir al públic el Portal de la Recerca de les Universitats de Catalunya (PRC), un projecte de les universitats catalanes coordinat pel CSUC (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya). La seva finalitat és donar visibilitat i difondre en accés obert des d’un únic lloc la recerca que duen a terme els investigadors i grups de recerca de les universitats catalanes. Un altre objectiu a llarg termini és simplificar els processos de gestió i d’avaluació de les activitats de recerca.

50-06-01

La informació recollida al PRC prové dels diferents sistemes d’informació de la producció científica de les universitats catalanes, Ein@ en el cas de la UAB. En aquesta primera fase les publicacions recollides són articles, llibres (sencers i capítols) i tesis (escrites i dirigides), però està previst incloure més endavant informes, working papers, contribucions a congressos no publicades i patents. Per tal que un investigador de la UAB aparegui al PRC s’han de complir les següents condicions:

1. Tenir un contracte actiu a la UAB.

2. Disposar de l’identificador ORCID (les biblioteques UAB us poden donar suport per crear-lo) i que estigui informat a Ein@.

3. Tenir alguna activitat associada al CV a Ein@.

El paper d’aquest nou portal per donar visibilitat a la producció científica dels investigadors de la UAB queda reforçat pel fet que, en el cas de les publicacions dipositades al nostre repositori institucional (DDD) s’hi inclogui l’enllaç dins del registre de la publicació. Esperem que aquest nou aparador de la producció científica estimuli els investigadors de la UAB a continuar publicant en accés obert al DDD.

50-06-02Pilar Ginés
Biblioteca Universitària de Sabadell