Cristina Cervantes, professora i Coordinadora del Grau de Fisioteràpia

Podria descriure quines sensacions té a l’entrar a una biblioteca
Les sensacions sempre han estat molt bones i encara ho són tot i que van canviant. Abans una biblioteca tenia aquell aspecte de molta llibreria plena de llibres i ara amb les noves tecnologies està canviant. Per mi la biblioteca sempre és un lloc molt agradable, de trobada, probablement ara s’hi hi està menys estona però encara es compta amb la biblioteca.

Normalment què hi busca en una biblioteca
Ara hi buscaria aquells llibres i revistes que encara no es poden aconseguir online, aquelles peces difícils de trobar en qualsevol altre lloc. L’entorn de la biblioteca facilita la descoberta, la lectura, poder veure i tocar el material i fins i tot treure’l en préstec.

Per vostè com seria la seva biblioteca ideal
Bé, en quan a la biblioteca ideal també estic canviant d’idea. Ara seria el lloc on aconseguir llibres i revistes que necessito i no necessàriament de manera física. Si el què necessito forma part d’una biblioteca digital ja m’està bé.

Podria destacar dos autors de referència
A nivell de la meva especialitat, la Fisioteràpia, doncs autors com Kapandji, que ha estat pioner de la meva formació i també altres llibres d’autors cabdals en la formació d’un fisioterapeuta com pot ser la Berta Bobath.

Si hagués de recomanar un llibres als estudiants o a altres professors, quins recomanaria
Llibres com els que he dit són bàsics, Daniels, Bobath, Kapandji, etc. els estudiants necessiten aquests llibres per a la seva formació, són la base de coneixement però també els animo a consultar revistes que publiquen treballs innovadors on el desenvolupament del coneixement també es pot veure de manera adequada.

Vostè, quan agafa un llibre, què hi busca
Si parlem d’un llibre professional doncs per ordre general hi estic buscant coses puntuals de les que no me’n recordo i sé que les trobaré allà o són referències que vull tornar a llegir, o revisar perquè m’han agradat o perquè en aquell moment les necessito perquè són un punt de referència important de recordar, o verificar algunes coses que professionalment em poden fer falta.

I parlant de llibres més artístics
Dels llibres més artístic gairebé sempre m’hi agrada trobar coses puntuals que em són agradables, com per exemple, m’agrada bastant llegir assaigs i també m’agrada la història, la història de les cultures. Si tinc una estona i puc trobar alguna cosa referent a cultures, doncs em trobaré molt satisfeta si puc veure el llibre, consultar-lo i si m’agrada fins i tot endur-me’l en préstec.

Quin seria el seu lloc ideal per llegir un llibre
M’agrada molts llegir als caps de setmana i tinc l’hàbit o la mania de llegir abans d’anar a dormir, intento llegir alguna pàgina, tot i que a vegades aquesta pàgina l’haig de tornar a llegir al dia següent perquè no ho he fet en les millors condicions. Prefereixo llegir el cap de setmana que és quan disposo de més temps.

Creu que la gent normalment va a la biblioteca a buscar un llibre per sentir-se a gust, perquè li agrada, o hi va a buscar un llibre acadèmic per obligació.
A vegades vaig a les biblioteques públiques i veig que un tant per cent de la gent jove l’estant utilitzant per estudiar, i penso que és un bon lloc per a fer-ho. Hi ha gent de mitjana edat o gent més gran que està buscant llibres concrets de literatura, geografia, de cinema, etc. i potser se’ls llegiran allà o se’ls enduran en préstec, mentre que la gent jove utilitza la biblioteca per estudiar.

Sí, això és veritat.. I per últim, cap on creu que van les biblioteques
Les biblioteques s’estan transformant, no crec que desapareguin però sí que canvia una mica el seu… modus. La biblioteca podrà donar servei a tots els lectors, siguin els que poden gaudir d’hores lliures durant el dia, siguin estudiants doncs tindran la seguretat que hi haurà persones que els podran ajudar a buscar coses difícils de trobar, però la biblioteca com a espai de lectura i d’estudi seguirà existint doncs no tothom té les facilitats que proporciona una biblioteca que avui en dia disposa de molts recursos, recursos informàtics, de sales, d’aconseguir peces que poden encarregar i que no cal que se les comprin, perquè una biblioteca també és un recurs d’economia. Tenir tots els llibres que es necessiten és impossible, però es poden aconseguir i això pot facilitar tant al que està estudiant com el que vol llegir per entreteniment, és una avantatge.

Professora Cervantes gràcies pel seu temps, a reveure
Moltíssimes gràcies a vosaltres per portar-me aquí i donar-me l’oportunitat de parlar i un cop més felicitats per la feina que esteu fent.

Moltes gràcies a vostè

Servei de Biblioteques