Un dia qualsevol de principis de juliol. A la biblioteca hi som el personal de tarda i potser algun ratolí a punt de fer la migdiada. D’alumnes, només quatre, concentrats i muts, com si els hi anés la vida en això que fan. Un d’ells estossega i els altres el fulminen amb la mirada. L’assegut al seu davant acaba de veure-hi clar, la solució que buscava li ha vingut tot d’una. Fa un ràpid moviment de canell i la tensió es desferma entre els quatre nois.
-Escac i mat!
El seu oponent i els dos observadors no se’n saben avenir.
Sí, els nostres quatre estudiants, els únics a tota la biblioteca a primera hora de la tarda d’un dia de començaments de juliol juguen a escacs.

I és que al hall de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia hi podeu trobar un tauler d’escacs. La idea de tenir-ne un no se’ns va ocórrer primer a nosaltres, i ara! Hi ha taulers d’escacs repartits per d’altres biblioteques (fa poc n’hem vist un a la Biblioteca El Clot – Josep Benet, a la plaça de les Glòries de Barcelona); i, fins i tot, a diferents llocs públics, com els escacs gegants del jardins de Rubió i Lluch, també a Barcelona. Però pensant en com podíem dinamitzar el hall d’entrada a la nostra biblioteca, vam decidir apostar per aquest joc. I no podem estar més que contents del resultat.
El tauler es va posar de lliure accés a mitjans del mes de maig i el seu ús no ha parat de créixer en tot aquest temps. Tant és l’interès que ha despertat entre els nostres usuaris, que ja estem pensant d’organitzar un torneig de cara al començament del pròxim curs acadèmic. De candidats a portar-lo endavant i a participar no ens en falten!
A més, vam creure que seria bona idea complementar la pràctica amb la teoria, i oferir als jugadors recursos didàctics sobre escacs que també han tingut una acollida molt favorable.
Us animem a seguir els #escacsBCT i a que vingueu a jugar!!! 😉

Montserrat Monge
Biblioteca de Ciència i Tecnologia