Des de feia temps s’estava estudiant la possibilitat de remodelar la zona de treball intern i l’àrea destinada al dipòsit de llibres de la Biblioteca de Medicina. L’optimització d’aquestes estances possibilitava l’alliberament d’un espai considerable que permetria la construcció de sales de treball en grup destinades als estudiants. Les tasques internes van començar al segon trimestre de 2017 amb la selecció i preparació del material susceptible de ser tramès a GEPA i el buidatge i neteja del fons bibliogràfic allotjat a l’armari compactus.

Les obres van començar al gener de 2018 amb el trasllat de l’armari compactus i es van allargar fins al juliol amb la finalització de la nova zona de treball intern. Per últim, les sales de treball en grup van entrar en funcionament amb l’inici del curs 2018-2019. Les obres i trasllats es van poder fer sense afectar als serveis que presta la biblioteca.

Les sales de treball en grup estan ubicades a la planta 0 i distribuïdes en un espai diferenciat i aïllat de la sala de lectura. Hi ha cinc sales i totes estan equipades amb una pissarra, diversos endolls i penjadors. Disposen d’una àmplia cobertura wifi. Quatre d’aquestes sales tenen una capacitat per a 6 persones.

La nineta dels ulls, però, és la sala 5, que té una capacitat per a 12 persones i disposa de llum natural. A més, està equipada amb un projector. Aquest espai està pensat per poder fer petits seminaris i docència en grups reduïts.

Des de que les sales es van obrir als usuaris el passat 17 de setembre, han estat molt sol·licitades. En 3 mesos s’han prestat més de 600 vegades i s’han renovat 130 vegades més. El préstec del kit de pissarra (retoladors + esborrador), un servei nou a la biblioteca, també ha deixat números sorprenents. Del total de préstec i renovacions d’aquests espais, més del 70 % s’han demanat conjuntament amb el kit pissarra. Tot seguit deixem mostra del seu ús:

Gràcies a aquests nous espais, la biblioteca ha notat un augment considerable d’usuaris i també un increment de les reserves d’espais i del préstec de portàtils. Com a millora s’han comprat 3 portàtils més que estaran a disposició dels usuaris a partir del gener del 2019.

Les millores, però, no acaben aquí. Està previst que al llarg de 2019 es pugui assolir la totalitat de la reforma de la Biblioteca de Medicina. S’ha previst la remodelació de la zona d’entrada, préstec i fotocòpies per tal d’adaptar aquests espais a les noves necessitats dels nostres usuaris.

Àngels Carles i Olga Cano
Biblioteca de Medicina