Per segona vegada, la Facultat de Medicina ha organitzat una Mostra de la investigació a la Unitat Docent de Ciències Mèdiques Bàsiques. La Mostra està pensada per a que els estudiants descobreixin la recerca que es fa a les diferents unitats departamentals i instituts ubicats a la Unitat Docent.

La Mostra va estar exposada al hall de la Facultat i al passadís contigu, del 18 de febrer a l’1 de març. Estava formada per més d’una trentena de pòsters, alguns creats per presentar l’activitat investigadora de les unitats i el seu personal, i d’altres que mostraven el resultat d’investigacions que s’hi han dut a terme.

Des de la Biblioteca de Medicina vam veure en aquesta Mostra una oportunitat d’explicar el que les biblioteques de la UAB fem per donar visibilitat a la producció científica dels nostres investigadors, i per tractar que tant els investigadors actuals com els futurs associïn “recerca” i “DDD”. Per això vam proposar al coordinador de la Mostra la inclusió d’un pòster on es podien veure dades dels grups de recerca en Medicina que tenen presencia al DDD, aquells que compten amb un accés propi on trobar agrupada la seva producció científica i en dóna dades de consulta i descàrrega.

El pòster, que porta per títol “La recerca mèdica al DDD” es pot consultar al mateix repositori (http://ddd.uab.cat/record/203152). Comença amb dos breus paràgrafs que expliquen: el primer, què és i quina és la funció del DDD; el segon, com augmenta el DDD la visibilitat de la recerca.

A continuació apareixen quatre quadres, un per a cada grup de recerca sobre medicina amb portal al DDD (Institut de Neurociències, Institut Germans Trias i Pujol, CORE de Salut Mental i Institut d’Investigació Biomèdica Sant Pau). Cada quadre mostra, a partir de les estadístiques que proporciona el propi DDD, el número total de documents de cada grup, quantes consultes han rebut aquests documents i quants cops han sigut descarregats. També hi figuren l’article més descarregat, i el més descarregat durant el 2018.

Virtudes Guzmán
Biblioteca de Medicina