Introducció

El primer quadimestre del 2021 les biblioteques de la UAB hem organitzat diverses exposicions.
Tens curiositat per saber quines hem fet? Fes una ullada a aquest recull.

GENER

Exposició del projecte Adapta’t / Biblioteca Ciencia y Tecnologia

La BCT ha acollit l’exposició del projecte educatiu transversal dels alumnes de Genètica de la Facultat de Biociències anomenat Adapta’t. L’objectiu principal del projecte ha estat posar de relleu l’ús de metodologies docents innovadores i contribuir a la millora de la qualitat docent.
Fotografies de l’exposició

MARÇ

Exposició fotogràfica “La meva mascota” / Biblioteca de Veterinària

El Consell de Col·legis Veterinaris (CCVC) ha organitzat la setena edició del concurs fotogràfic “La meva mascota”. La convocatòria ha rebut 750 fotografies i a la Biblioteca de Veterinària s’ha pogut visitar la mostra fotogràfica.
Fotografies guanyadores del concurs

Exposició “D.O.N.E.S.” / Biblioteca d’Humanitats

La desigualtat de gènere és encara un problema endèmic en la nostra societat, i font de desigualtat social, econòmica i de desenvolupament per a la meitat de la societat que la pateix. L’exposició pretén abordar la situació de la dona dins la societat i com aquesta ha evolucionat des de les societats més tradicionals fins a un moment actual d’apoderament i un futur que volem més just i igualitari. S’analitzen, a través de diverses fotografies aportades per 14 socis d’AFOCER, conceptes com els estereotips, els rols socials, el sostre de vidre, etc.

Matemàtiques per a un món millor / Biblioteca de Ciència i tecnologia

La Biblioteca de Ciència i Tecnologia cedeix els seus espais expositius per dues exposicions presencials.
La primera exposició que ha acollit la Biblioteca de Ciència i Tecnologia és la mostra de Matemàtiques i COVID, organitzada pels professors Rosa Camps i Xavier Mora del Departament de Matemàtiques de la UAB. En aquesta exposició s’han analitzat les dades més rellevants per conèixer l’evolució de l’epidèmia.

La segona exposició s’ha organitzat amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de la Dona a l’Estadística i a la Ciència de Dades en commemoració del 200 aniversari del naixement de Florence Nightingale (1820-1910), pionera en el desenvolupament de gràfics per la visualització de dades a més d’infermera. Aquesta mostra ha estat preparada per la professora Rosa Camps i per la Isabel Serra, investigadora i Cap de transferència del Centre de Recerca Matemàtica (CRM).
Exposicions presencials.
Fotografies de l’exposició Matemàtiques i COVID.
Fotografies de l’exposició Any Internacional de la Dona a l’Estadística.

Centenari Paul Celan / Biblioteca d’Humanitats

Exposició impulsada per Ioana Alexandrescu, professora del Departament de Filologia Francesa i Romànica, i inscrita en les accions realitzades pel Lectorat de romanès de la UAB amb ocasió del Centenari Paul Celan oferint un recorregut per l’obra d’un dels millors poetes del segle XX.

ABRIL

Exposició del 50è aniversari de la Facultat de Ciències / Biblioteca de Ciència i Tecnologia

Amb motiu del 50è aniversari de la Facultat de Ciències, la Biblioteca de Ciència i Tecnologia conjuntament amb el deganat de la pròpia facultat han organitzat una exposició per celebrar l’efemèride. La mostra ha exposat una col·lecció d’objectes i de records que han format part de la vida del centre i, també, de les persones que hi han contribuït en convertir-la en una institució acadèmica de prestigi internacional.
Fotografies de l’exposició

Exposició fotogràfica ¡Somos Cuba! / Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General

La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General acull l’exposició fotogràfica “¡Somos Cuba!” de Carme Aldana Carballo.
Les seves fotografies, preses durant un recorregut per l’illa, plasmen la vida als carrers de L’Havana i Trinidad.
L’exposició ha estat prestada a la biblioteca per AFOCER, Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet.

Exposició sobre Arcadi Oliveres / Biblioteca de Ciències Socials

La Biblioteca de Ciències Socials ha volgut retre un homenatge al professor Arcadi Oliveres, del Departament d’Economia Aplicada de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB, mort aquest mes d’abril.
Exposició presencial i virtual.

“Jo, pallassa”

Amb la col·laboració de l’agrupació Foto-Cine de Cerdanyola-Ripollet la Biblioteca d’Humanitats ha organitzat l’exposició “Jo, pallassa”.
“La professió de la dona pallassa és una d’aquestes dedicacions on la dona, pel fet de ser-ho, es troba amb dificultats afegides. No solen cridar-les als festivals generals de pallasseria i per tal de donar-se a conèixer se n’han hagut de crear de propis. Tot i això, fan una tasca admirable a través de les seves actuacions.
L’exposició, de caire internacional, viatjarà properament a Mèxic, Itàlia i a Argentina.

Aida Fernández
Biblioteca de Medicina