AVON (Academic vídeo Online) forma part del producte editorial ProQuest One Academic, subscrit per la UAB, és una col·lecció de vídeos que ara mateix inclou  més de 75.000 documents disponibles  per a la consulta en streaming. Conté tot tipus de materials: documentals, conferències, vídeos d’instruccions, concerts, entrevistes, notícies, demostracions…

L’accés contractat és per a usuaris il·limitats i els continguts es poden localitzar al Cercador de les Biblioteques UAB.

Els vídeos disponibles estan estructurats en canals per temàtica. Les cerques es poden fer per paraula clau dins d’un canal concret i després permet filtrar per tipologia documental.

La plataforma compta amb tot un conjunt de funcionalitats adaptades a les necessitats de la comunitat universitària:

• La citació dels vídeos segons diferents models i l’exportació d’aquestes citacions.
  • Enllaços permanents i estables per afegir les referències a documents i les metadades per poder incrustar els vídeos a recursos i pàgines web externes a la plataforma:

La transcripció dels vídeos i la traducció simultània d’aquesta transcripció a un gran número d’idiomes, entre ells el castellà:

Crear clips seleccionant petits fragments dels vídeos, per poder destacar i compartir els minuts més rellevants del document en funció dels nostres interessos:

A quin col·lectiu va adreçat aquest recurs?

• Al PDI, com a material de suport en les seves activitats docents.
  • Als estudiants, per enriquir els seus treballs acadèmics.
  • Al personal bibliotecari, per fer més atractives les seves accions i activitats adreçades a formar usuaris i difondre serveis
  • Al PAS, per a presentacions i altres accions de comunicació interna.

Els vídeos d’Avon tenen canals que poden ser útils per als ensenyaments que imparteix la UAB, per exemple compta amb un canal exclusiu per a la CNN, un canal d’Essencial math series, pel·lícules basades en els grans clàssics de la literatura anglesa, demostracions pràctiques de coneixements científics i documentals sobre fets històrics i esdeveniments socials.

Ana Sáenz Pérez
Unitat Tècnica i de Projectes