Dins del Pla estratègic del Servei de Biblioteques de la UAB, un dels objectius marcats és el de “Donar suport als estudiants i professors de batxillerat per a la realització del treball de recerca”. Per això, el Servei ha establert un acord amb l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), que és el responsable del Programa ARGO UAB, per tal que els alumnes i tutors dels instituts que estan inscrits dins del programa puguin accedir a algunes prestacions que ofereixen les biblioteques de la UAB, i per tal motiu s’ha redactat una carta de serveis adequada a les necessitats d’aquests usuaris.

foto50-03argo01-01El passat divendres 27 de juny, dins la jornada de benvinguda als 180 estudiants de batxillerat del programa ARGO que durant el mes de juliol han fet una estada al campus, el Servei de Biblioteques va presentar els diferents serveis, eines i recursos que es posen a la seva disposició. Aquest ja és el segon any que el Servei de Biblioteques participa en aquesta jornada.

Per tal de poder donar suport i ajuda als alumnes de batxillerat per la realització del treball de recerca s’ha publicat al DDD (Dipòsit Digital de Documents) una guia sobre les Eines i recursos documentals per al treball de recerca de batxillerat.

Els alumnes i professors inscrits en el Programa ARGO passen a ser usuaris del Servei de Biblioteques i els serveis que més utilitzen són el servei de préstec, formació d’usuaris i el d’informació bibliogràfica.

Algunes Biblioteques donen també suport a programes específics dins del programa ARGO com són les estades i tallers organitzats per diferents Departaments de la UAB. Les biblioteques hi participen oferint formació sobre eines específiques de cerca.

Dins d’aquesta mateixa línia estratègica de donar suport a l’alumnat i al professorat en tot el seu cicle d’aprenentatge, s’ha signat un conveni amb l’Associació Alumni per tal que els exalumnes inscrits a l’Associació puguin accedir a algunes de les prestacions que els ofereix el Servei de Biblioteques.

Marina Carbonell
Coordinadora de Serveis als Usuaris