#

Making Of de fArtes “El Musical”

Docència||07/24/2019

Making Of de l’obnra de teatre “fARTes El Musical” on sis amigues es troben de troben de nou després de deu anys per descobrir que les seves vides no son com somiaven a l’escola. Però què faran? Seure a ploar les seves penes? No és el seu estil.

Vídeo en el marc de l’assigantura Projectes Musicals en Educació Infantil (GEI) i tutoritzada per la professora Laia Viladot

#

fARTes El Musical

Docència||06/17/2019

Projectes Musicals en Educació Infantil (GEI) us presenta “fARTes El Musical”. Sis amigues es troben de troben de nou després de deu anys per descobrir que les seves vides no son com somiaven a l’escola. Però què faran? Seure a plorar les seves penes? No és el seu estil.

Un musical que combina l’art, la dansa i el cant amb l’empoderament de la dona a través d’una aventura que no et pots perdre.

Dirigit per la professora Laia Viladot.

Podeu veure el vídeo del “Making Of” de l’obra en el següent enllaç.

#

Performances de la Transnatura

Docència||06/18/2019

Els alumnes del grup 21 de l’assignatura “Educació musical, visual i aprenentatge” del Grau d’Educació Primària (3er Curs), us presenten les performances que han realitzat a partir dels seus treballs artístics i processos creatius, inspirats en l’experiència multidisciplinària de la Transnatura a la Vall de Núria, l’octubre del 2018.
Assignatura: Educació Musical Visual i Aprenentatge. Grau d’Educació Primària (3er Curs). Facultat de Ciències de l’Educació. UAB
Grup 21
Professora : Imma Pla ( Departament d’educació musical, visual i corporal – Unitat d’educació performativa de les arts, UAB)

#

Mirades sobre la infància

Docència||05/27/2019

En el marc de l’assignatura Llenguatges Audiovisuals i Expressió Artística del Grau d’Educació Primària, hem fet una apropament al diferents miradas sobre la infància, a partir de l’obra de diferents fotògrafs contemporanis com Rineke Dijkstra, Henri Cartier-Bresson, Julie Blackmon, Abelardo Morell o Antanas Sutkus, entre altres. Les seves imatges es relacionen amb el concepte d’infància construït durant els estudis del Grau, fent repensar el nostre rol com adults i com a educadores. Les alumnes han anat construint la seva mirada pròpia sobre la infància, desenvolupant un conjunt d’obres artístiques que han estat exposades en diferents espais de la nostra Facultat. L’exposició d’aquestes obres esdevé un dels grans reptes de l’assignatura, doncs els processos d’aprenentatge són mostrats i compartits amb tota la comunitat educativa.
Curs 2017-2018

#

Les pràctiques d’Educació Social a Llatinoamèrica i Grècia

Docència||05/13/2019

En aquest primer vídeo, la Marta Bertran, vicedegana d’Estudiants i de Mobilitat, de la Facultat de CCEE de la UAB, explica els diferents destins de pràctiques a Llatinoamèrica i Grècia coordinats des de la facultat, i el procés per sol·licitar centre. En els vídeos que venen a continuació, ex-estudiants del grau d’Educació Social expliquen i comparteixen els diferents destins de Llatinoamèrica on van fer les pràctiques, els projectes que van desenvolupar i el que va representar l’experiència tant a nivell formatiu com personal.

 

#

Transnatura. La natura com a font d’aprenentatge a la formació inicial dels mestres. 2ª edició

Docència||03/12/2019

La natura com a font d’aprenentatge a la formació inicial dels mestres és un projecte  educatiu interdisciplinar a la natura. Consisteix en passar 2 dies a l’alta muntanya, la Vall de Núria, 2 grups de 3r d’Educació Primària (2 torns). El projecte té com a principal objectiu desenvolupar competències de quatre àrees del programa oficial del grau: Didàctica de les Ciències Experimentals, Aprenentatge i Desenvolupament II, Educació Musical, Visual i Aprenentatge (Educació visual) i Educació Física i la seva didàctica I, agafant com a eix transversal el tema de la natura com a font d’aprenentatge. Passar dos dies en un entorn natural aporta a l’estudiant experiències riques per a la seva formació personal, social i professional, i al professorat, poder realitzar un projecte interdisciplinar amb companys que treballen amb els mateixos estudiants. La coordinació d’aquests és imprescindible per al bon funcionament de l’activitat. S’ofereix així als estudiants un bon model de pràctica educativa que podran desenvolupar a la seva propera tasca professional.
Curs 2018-2019

#

La festa del dibuix

Docència||03/04/2019

La festa del dibuix és un projecte d’Aprenentatge i Servei que hem desenvolupat a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.

Aquest projecte ha consistit en el disseny i conducció de 9 tallers de dibuix per part de les estudiants de 4t curs del Grau d’Educació Primària, dins de l’assignatura: Innovació Didàctica de les Arts Visuals. Aquests tallers han estat pensats i s’han portat a terme amb els nens i nenes de l’Escola Bellaterra. Han participat 6 classes: 2 de P5, 2 de 2n i 2 de 4art; durant un matí han vingut a la Facultat a gaudir de les experiències que els espais de creació artística els hi ofereixen: espais de llibertat amb seguretat.

El projecte ha estat coordinat per un grup de 5 estudiants: han realitzat les tasques de planificació, disseny del material gràfic, coordinació amb la resta d’estudiants, presentació dels tallers als infants, coordinació amb la directora i una mestra responsable de l’activitat, de documentar els processos i resultats, i de l’avaluació de tot el projecte. L’activitat ha acabat amb una reflexió/valoració de tota la festa amb les mestres dels infants i les estudiants.

Per a mes informació sobre la festa del dibuix, organització, tallers… podeu visitar la plana web lafestadeldibuix. (Trobareu un altre vídeo documental fet per les estudiants).

Podeu veure la versió llarga del vídeo en aquest enllaç: Versió llarga de La festa del dibuix.

#

Projecte Croma 2018

Docència||01/30/2019

Documental de l’activitat vinculada al Programa Croma que consisteix en què estudiants de la UAB acompanyen a nens i nenes d’escoles properes a la Universitat durant un temps a la setmana, fora de l’horari escolar.
Un dia, aquests nens i nenes que han participat en el programa, van a la UAB. Els estudiants els ensenyen a on estudien i els hi muntem tallers per a què tinguin experiències educatives a la Universitat.
El taller està dissenyat i conduit per estudiants de l’assignatura d’EDUCACIÓ MUSICAL, VISUAL I APRENENTATGE del Grau d’Educació Primària. Es desenvolupa un projecte d’Aprenentatge Servei, els estudiants munten un taller i els nens i nenes del CROMA hi participen. Aquest any, a partir de l’obra de Giuseppe Archimboldo van proposar als infants un taller de creació artística a l’estil de l’artista.

El programa CROMA està coordinat per la Fundació Autònoma Solidària.

#

VII mostra d’espais Didàctics per a treballar les Ciències Experimentals a l’Educació Infantil

Docència||10/08/2018

VII mostra d’spais Didàctics per a treballar les Ciències Experimentals a l’Educació Infantil a càrrec de l’alumnat de 3r Grau d’Educació Infantil (grup 61 i 62)

Aquesta activitat es desenvolupa en el marc de l’assignatura Didàctica de Coneixement del Medi Natural i Social II del Grau d’Educació Infantil.

Organitza: Neus Banquè i Genina Calafell

#

Pràcticum III del Grau en Educació Infantil. Mostra de materials

Docència||07/12/2018

Les i els alumnes i tutores del pràcticum III tanquen el pràcticum amb una jornada oberta on mostren els materials emprats, els projectes desenvolupats i el procés personal que els ha suposat l’estada als parvularis. En petits grups, recorren els diferents escenaris i, unes a les altres, s’expliquen què i com han desenvolupat les seves intervencions com a mestres.

« Primer ‹ Anterior 1 2 3 4 6 Següent › Últim »